Στα μέσα Οκτωβρίου είχαμε τις πρώτες δυσάρεστες ενδείξεις όταν η εταιρεία έδωσε τέλος στις ελπίδες για κυκλοφορία του παιχνιδιού μέσα στο 2012 και μετέθεσε τη διάθεση του για το 2013. Φαίνεται ωστόσο πως τα προβλήματα γύρω από την ανάπτυξη του Infinity Blade: Dungeons ήταν απροσπέλαστα, γεγονός που οδήγησε στο παρακάτω ανακοινωθέν:
We’re closing Impossible Studios.
When former members of Big Huge Games approached Epic last year, we saw the opportunity to help a great group of people while putting them to work on a project that needed a team. It was a bold initiative and the Impossible folks made a gallant effort, but ultimately it wasn’t working out for Epic.
In addition to providing Impossible Studios employees with 3 months of severance pay, we’ll be giving the team the opportunity to form a new company with the Impossible Studios name and the awesome Impossibear logo.
This means that Infinity Blade: Dungeons is now on hold as we figure out the future of the project.
Πλέον, το μέλλον του πολυαναμενόμενου παιχνιδιού “βρίσκεται στον αέρα”.