Για το θέμα της εγγύησης πιστεύω ότι αν δείξεις λίγο σθένος και επιμονή μπορείς να τα καταφέρεις ακόμα και χωρίς χρήματα (ΙΝΚΑ, συνήγορος του πολίτη, κλπ).
Ο χρήστης 'ilionmelegos21', στις 25 Aug 2012 - 16:54, έγραψε:
Εγω πιστευω οτι γερμανος vodafone και τα λοιπα σου δινουν εκεινοι οτι εγγυηση γουσταρουν γιατι ισως δεν εχουν καποια αμεση συνεργασια με την apple...για αυτο και ο καθενας εχει το δικο του service...ετσι νομιζω.
Διάβασα προχθές ένα πολύ ενδιαφέρον και κατατοπιστικότατο άρθρο σε ένα blog σχετικά με θέματα της Apple που έχει να κάνει με το service και με το τι ισχύει στην Ελλάδα.
Το παραθέτω αυτούσιο:
Παράθεση
"Ας ξεκινήσουμε με το iPod και το iPad που η κατάσταση είναι ξεκάθαρη. Τα iPod και iPad μπορείτε να τα βρείτε για αγορά από διάφορα καταστήματα (βλέπε ”Ποια είναι η Apple στην Ελλάδα; (Μέρος Α: Καταστήματα)“. Το επίσημο service αυτών των συσκευών γίνεται αποκλειστικά και μόνο στα επίσημα Apple Authorised Service Provider (AASP) της Ελλάδος. (Λίγο υπομονή για το AASP, θα υπάρξει ξεχωριστό άρθρο αργότερα).
Οι συσκευές αυτές έχουν 1 χρόνο εγγύηση*. Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν έχουμε (τουλάχιστον ακόμα) AppleCare Protection Plan (APP) για τις iOS συσκευές. Μέσα σε αυτό το χρόνο όλες οι πιθανές “επισκευές” γίνονται δωρεάν – εξαιρούνται περιπτώσεις “έσπασε καταλάθος η οθόνη μου” ή “έπεσε λίγο νεράκι και δε δουλεύει τώρα” και άλλα παρόμοια, διότι απευθείας η συσκευή βγαίνει εκτός εγγύησης.
Αν προσέξατε παραπάνω το “επισκευές” είναι τονισμένο ιδιαίτερα. Και αυτό διότι ουσιαστικά δεν γίνεται καμία απολύτως επισκευή. Ο πελάτης πληρώνει το αντίτιμο της ζημιάς (εάν είναι εκτός εγγύησης, ή έχει σπασμένη οθόνη κτλ) και παίρνει νέα refurbrised συσκευή, με νέο σειριακό αριθμό. Οπότε εάν για κακή σας τύχη χρειαστείτε hardware service, φροντίστε να κάνετε backup τα δεδομένα σας (και ακόμα καλύτερα να τα διαγράψετε μετά).
H refurbrised συσκευή, είναι συσκευή η οποία μπορεί να έχει επιστραφεί από πελάτη λόγω κάποιου σφάλματος ή ακόμα και με πολιτική επιστροφής συσκευής (σε κάποιες περιπτώσεις) κ.α., έχει επισκευασθεί, ελεγχθεί και πιστοποιηθεί από το επίσημο service της Apple πως είναι πλήρως λειτουργική. Η συσκευή αυτή έχει 3 μήνες εγγύηση!
Ας το δούμε με παράδειγμα.
Αν χαλάσει το iPod σας τον 11 μήνα μετά την αγορά, αντικαθιστάτε, και λαμβάνετε εγγύηση 3 μηνών.
Αν χαλάσει το iPod σας τον 6 μήνα μετά την αγορά, αντικαθιστάτε και συνεχίζεται με την εγγύηση των 6 μηνών που σας απομένουν.
Σε κάθε περίπτωση, επικρατεί η μεγαλύτερη διάρκεια.
Σε κάθε περίπτωση που κάποιος χρειάζεται service, καλό θα ήταν να απευθύνεται στο κατάστημα από το οποίο αγόρασε τη συσκευή. Κανονικά θα πρέπει να εξυπηρετηθεί χωρίς δεύτερη κουβέντα. Όμως επειδή στην Ελλάδα είμαστε και πολλά γίνονται, ο χρήστης μπορεί να απευθυνθεί άμεσα σε οποιοδήποτε APR κατάστημα ή AASP στην Ελλάδα, τα οποία θα τον εξυπηρετήσουν άμεσα.
Για να δούμε τι γίνεται τώρα με το iPhone, που εδώ τα πράγματα είναι ακόμα περίπλοκα….
Ας ξεκινήσω με μία πολύ βασική πρόταση:
Το iPhone στην Ελλάδα έρχεται αποκλειστικά και μόνον από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας και υπεύθυνοι για το service των συσκευών είναι αυτοί και μόνον αυτοί.
Αλλά ακόμα και αυτή η πρόταση, έχει πολλές παραμέτρους οι οποίες μπορούν να την αναιρέσουν άμεσα.
Τα δικαιώματα εισαγωγής λοιπόν τα έχουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και όχι τα APR καταστήματα ή κάποιος άλλος. Τα τηλέφωνα έρχονται στην Ελλάδα μέσω της Cosmote για παράδειγμα και από εκεί μοιράζονται και στα υπόλοιπα καταστήματα (APR, AAR, Retails).
Τι γίνεται όταν χρειαζόμαστε service για το iPhone μας;
Το επίσημο service στην Ελλάδα για το iPhone γίνεται μέσω των παρόχων κινητής τηλεφωνίας, από την εταιρία Arvato Services. Δεν είναι υπεύθυνο κανένα κατάστημα πώλησης, κανένα APR, κανένα κατάστημα λιανικής, κανένας τεχνικός της γειτονιάς. Μόνο εκεί. Οπότε και σε αυτή την περίπτωση, απευθυνόμαστε ή στον κατάστημα που το αγοράσαμε ή απευθείας στον πάροχο.
Τα πράγματα αλλάζουν όταν η συσκευή δεν είναι αγορασμένη από την Ελλάδα. Υπεύθυνος για το service σε αυτή την περίπτωση είναι η Infoquest, ουσιαστικά ο επίσημος διανομέας των Apple προιόντων στη χώρα μας.
Οπότε σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί ο πελάτης να απαιτήσει επισκευή του iPhone από κάποιο κατάστημα πώλησης APR, AAR, Retail, ή κάποιο AASP, διότι πολύ απλά τα καταστήματα αυτά δεν είναι εξουσιοδοτημένα να κάνουν service στο iPhone. Έτσι ευτυχώς ή δυστυχώς είναι η κατάσταση και η συμφωνία της Apple με την Ελλάδα.
Όσων αφορά την επισκευή, ισχύει ότι και με τα iPod και iPad. Έχουμε αντικατάσταση της συσκευής με νέα refubrised και εγγύηση 3 μηνών.
Οπότε κανένας άλλος πέρα από αυτούς που προαναφέρθηκαν δεν είναι επίσημο service για το iPhone. Έτσι προσέχτε που απευθύνεστε."
[ΠΗΓΗ]
*σχόλιο από nsxbass: Στο κομμάτι όπου αναφέρει 1 χρόνο εγγύηση από την Apple προφανώς μιλάει για αυτήν που δίνουν τα καταστήματα, χωρίς βέβαια να αναιρεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία που απλά "επιλέγουν" να αγνοούν...