Καταναλωτική οργάνωση στο Βέλγιο κατέθεσε αγωγή εναντίον της Apple στο θέμα της μονοετούς εγγύησης που προσφέρει η εταιρεία ισχυριζόμενη παραβίαση τοπικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας που προστατεύει τους καταναλωτές με εγγύηση δύο χρόνων σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές, όπως τα προϊόντα της Apple, κατηγορώντας παράλληλα την εταιρεία ότι εσκεμμένα δεν πληροφορεί το κοινό για τα δικαιώματά του.
Ως γνωστόν η Apple προσφέρει εγγύηση ενός έτους στα προϊόντα της προσφέροντας παράλληλα στους καταναλωτές τη δυνατότητα επέκτασης μέσω των προγραμμάτων AppleCare. Η πρακτική αυτή έχει βρεθεί στο επίκεντρο σκληρής κριτικής αρκετές φορές στο παρελθόν έχοντας αναδειχθεί σε σπουδαίο πρόβλημα/εκνευρισμό ιδιαίτερα σε χώρες που η Apple δεν έχει επίσημη παρουσία με Apple Store, όπως η Ελλάδα.
Και σε χώρες, όμως, όπου η εταιρεία διαθέτει επίσημη παρουσία δεν έχουν αποφευχθεί φασαρίες. Συγκεκριμένα, στην Ιταλία πρόσφατα υπεβλήθη πρόστιμο ύψους 900.000€ για μη συμμόρφωση στα δύο χρόνια εγγύησης οδηγώντας την εταιρεία στη δημοσίευση διευκρινιστικού σημειώματος στην ιστοσελίδα της, στην μετέπειτα απόσυρση των πακέτων AppleCare από τα ράφια των καταστημάτων και στην επιβολή νέου προστίμου.
Το Βέλγιο δεν είναι, ωστόσο, η μοναδική χώρα στην οποία οι καταναλωτές έχουν κινητοποιηθεί νομικά εναντίον της Apple. H Πορτογαλία μετά τις εξελίξεις στην Ιταλία σκόπευε να κινηθεί και αυτή νομικά ενώ οι πρακτικές της Apple έχουν προσελκύσει τα βλέμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
[via MacUser]