Πολλά έχουν ακουστεί σχετικά με την αντικατάσταση των συσκευών με ελαττωματικά Sleep Button από την Apple.
Τι ισχύει τελικά? Που πρέπει να απευθυνθείτε? Τι κινητό θα πάρετε? ΤΟ δικό σας επισκευασμένο? Ανακατασκευασμένο? Σφραγισμένο?
Επικοινώνησα προσωπικά με την Infoquest που μου έλυσε όλες μου τις απορίες και σας τις παραθέτω.
Ας αρχίσουμε διαχωρίζοντας τα κινητά σε δύο κατηγορίες: Σε αυτά που έχουν αγοραστεί από Ελλάδα και στα άλλα.
Κινητά αγορασμένα από Ελλάδα:
Μιλώντας για αγορασμένα από Ελλάδα εννοούμε τις συσκευές που αγοράστηκαν από κάποιον ελληνικό πάροχο, που είχαν δηλαδή στο πίσω μέρος της συσκευασίας του αυτοκόλλητο ελληνικού παρόχου. Δεν είναι υποχρεωτικό να τα αγοράσατε από την Vodafone για παράδειγμα, ακόμα και από καταστήματα ηλεκτρονικών τύπου Public κλπ εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία. Ένας εύκολος τρόπος για να διαπιστώσουμε αν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία το κινητό μας είναι να δούμε το πίσω μέρος του κουτιού. Αν έχει ελληνικά γράμματα και περιγραφή, τότε θεωρείται "αγορασμένο από Ελλάδα".
Αν λοιπόν το κινητό σας ανήκει σε αυτήν την κατηγορία τότε θα απευθυνθείτε:
- Στο σημείο όπου το αγοράσατε εάν βρίσκεστε στον πρώτο χρόνο της εγγύησης.
- Στους εξουσιοδοτημένους Service Providers που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εάν έχετε κλείσει έναν χρόνο από την αγορά της συσκευής. Σε αυτήν την περίπτωση ενδέχεται να ζητηθεί η προσκόμιση της απόδειξης αγοράς!
Κινητά αγορασμένα από το εξωτερικό:
Όταν λέμε αγορασμένα από εξωτερικό, δεν μιλάμε μόνο για ένα τηλέφωνο που αγοράσαμε από την Αγγλία για παράδειγμα. Ακόμα και από κάποιο κατάστημα από το skroutz να το αγοράσαμε τότε κατά 99% το κινητό μας ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Ένας εύκολος τρόπος για να διαπιστώσουμε αν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία το κινητό μας είναι να δούμε το πίσω μέρος του κουτιού. Αν ΔΕΝ έχει ελληνικά γράμματα και περιγραφή, τότε θεωρείται "αγορασμένο από το εξωτερικό".
Αν λοιπόν το κινητό σας ανήκει σε αυτήν την κατηγορία τότε θα απευθυνθείτε:
- Στους εξουσιοδοτημένους Service Providers που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ή στο σημείο από το οποίο το αγοράσατε εάν βρίσκεστε στον πρώτο χρόνο εγγύησης.
- Στους εξουσιοδοτημένους Service Providers που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εάν έχετε κλείσει έναν χρόνο από την αγορά της συσκευής. Σε αυτήν την περίπτωση ενδέχεται να ζητηθεί η προσκόμιση της απόδειξης αγοράς!
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Στην ουσία εάν το κινητό σας βρίσκεται στον πρώτο χρόνο της εγγύησης και δεν λειτουργεί το Sleep Button τότε απλά ενεργείτε σαν να μην υπάρχει το πρόγραμμα αντικατάστασης. Κάνετε απλά χρήση της εγγύησης.
Αντίθετα εάν βρίσκεστε στο δεύτερο έτος, απλά η Apple αναγνωρίζει το πρόβλημα και σας γλυτώνει από πιθανές τριβές με τους Service Providers ώστε να σας δώσουν τη διετή εγγύηση που ούτως ή άλλως δικαιούστε.
Ποιοί είναι οι εξουσιοδοτημένοι Service Providers που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αντικατάστασης?
Σύμφωνα με τη σελίδα της Apple είναι η Infoquest για την Αθήνα (περιλαμβάνει και το κατάστημα iStorm στο Κολωνάκι και το iStorm στο Golden Hall) και το κατάστημα iStorm (πρώην Golden-i) στη Θεσσαλονίκη.
Για όσους βρίσκεστε στη Θεσσαλονίκη φαντάζομαι ότι σε όποια από τα δύο καταστήματα iStorm και να πάτε (Τσιμισκή ή Mediterranean Cosmos) δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Τυπικά το Service έχει μεταφερθεί στο κατάστημα της Τσιμισκή αλλά πιστεύω ότι και στο Cosmos θα δεχτούν τη συσκευή σας.
Τι συσκευή θα πάρω? Καινούρια? Ανακατασκευασμένη? Μήπως θα επισκευάσουν απλά τη δικιά μου?
Η κοπέλα με την οποία μίλησα στην Infoquest ήταν ξεκάθαρη και απόλυτη πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Όποιος πάει το τηλέφωνό του για το συγκεκριμένο πρόβλημα θα πάρει πίσω Ανακατασκευασμένο τηλέφωνο. Μου το είπε ακριβώς έτσι.
UPDATE: Μετά από νεότερη επικοινωνία με την Infoquest τα δεδομένα αλλάζουν σχετικά με την πορεία αντικατάστασης/επισκευής. Αυτά που ισχύουν είναι τα εξής:
- Εάν το τηλέφωνο βρίσκεται στον πρώτο χρόνο της εγγύησης τότε θα γίνει κανονικά αντικατάσταση με ανακατασκευασμένο. Τι σημαίνει αυτό? Σημαίνει ότι θα λάβετε ένα τηλέφωνο που έχει καινούρια μπαταρία, καινούριο εξωτερικό, καινούρια οθόνη. Είναι μία συσκευή που για τον Α ή Β λόγο επέστρεψε στο εργοστάσιο, λύθηκε το όποιο πρόβλημα είχε και στη συνέχεια αφού άλλαξαν τα όσα ανέφερα παραπάνω, ήρθε στα χέρια σας. Με δεδομένο ότι τα 5άρια είχαν θέμα τόσο με την μπαταρία όσο και με την εξωτερική βαφή, δε νομίζω ότι είναι καθόλου κακό deal το να πάρετε καινούρια μπαταρία και σασί μετά από 1 (το πολύ) χρόνο χρήσης!
- Εάν το τηλέφωνο βρίσκεται στον δεύτερο χρόνο της εγγύησης τότε θα γίνει απλά επισκευή του Home/Sleep Button. Θα πάρετε δηλαδή πίσω το τηλέφωνό σας στο οποίο απλά θα έχει αλλάξει το Home/Sleep Button (σχετικά με το αν η επισκευή θα γίνει στην Ελλάδα ή στην Ολλανδία όπως ακούστηκε, δεν δόθηκε σαφής απάντηση).
Σχετικά με τα τηλέφωνα που βρίσκονται στον δεύτερο χρόνο, προκύπτουν κάποιες εύλογες απορίες που για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας έλυσε η Infoquest. Η κύρια είναι σχετικά με το τι εγγύηση θα έχει το τηλέφωνο με το επισκευασμένο πλήκτρο? Ξέρουμε ότι τα ανακατασκευασμένα εκτός πρώτου χρόνου εγγύησης έχουν 3 μήνες. Εδώ που μιλάμε για επισκευή?
Όταν επίσης ρώτησα τον υπάλληλο της Infoquest τι θα γίνει εάν το τηλέφωνο με το επισκευασμένο πλήκτρο χρειαστεί να ξαναπάει στο Service εντός της διετούς εγγύησης η απάντηση που πήρα ήταν ότι με δεδομένο ότι θα έχει γίνει ήδη μία επισκευή δεν γνωρίζει το αν θα θεωρείται το τηλέφωνο εντός εγγύησης! Λες και την επισκευή δεν την κάνει η Apple!
Το τελευταίο κομμάτι μένει να εξακριβωθεί στην πράξη, όταν θα έρθουν τα πρώτα επισκευασμένα τηλέφωνα. Προφανώς υπάρχει μία σύγχυση και ένα κενό στην ενημέρωση από την Apple για το συγκεκριμένο κομμάτι ακόμα και στην ίδια την (τίμια κατά τα άλλα) Infoquest. Τα κακά του να μην έχεις Service της Apple στην Ελλάδα...
Τελευταία επεξεργασία από: nsxbass, 12/05/2014 - 15:59