Η αγορά των iDevices στην Ελλάδα κατά ένα μεγάλο βαθμό εκτείνεται και στον τομέα των μεταχειρισμένων συσκευών.
Πολλοί από εμάς είτε έχουν πουλήσει τη συσκευή τους είτε έχουν αγοράσει κάποια μεταχειρισμένη.
Ένα πολύ συχνό ερώτημα που τίθεται είναι το τι πρέπει να ελεγχθεί σε μία συσκευή πριν γίνει η αγορά ή η πώλησή της.
Είναι πολύ σημαντικό τόσο για τον αγοραστή όσο και για τον πωλητή να γίνουν κάποιοι έλεγχοι στη συσκευή.
Πολλές φορές μιλάμε για αγνώστους οπότε σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα η επικοινωνία θα είναι δύσκολη.
Προφανώς υπάρχουν και τα θέματα εμπιστοσύνης.
Θέλετε να είστε όσο το δυνατόν πιο σίγουροι ότι δεν θα “μπλέξετε” αγοράζοντας μία συσκευή που έχει κάποιο πρόβλημα ή ότι θα πουλήσετε μία λειτουργική συσκευή σε κάποιον που μετά θα ισχυρίζεται ότι έχει κάποιο θέμα.
Με τον παρακάτω οδηγό και με τα αρχεία που θα σας δώσουμε, μπορείτε στην ουσία παρουσία και των δύο πλευρών να κάνετε έναν στοιχειώδη τεχνικό έλεγχο ώστε να είναι και οι δύο πλευρές σίγουρες ότι όλα είναι ΟΚ.
Ένα πρόβλημα που πολλές φορές μπορεί να παρουσιαστεί είναι η αναγνώριση ενός μοντέλου. Πουλάει κάποιος ένα 4S. Πως ξέρει ο αγοραστής αν είναι το 4S και όχι το 4? Πως ξέρει αν αγοράζει το 3GS ή το 3G? Η Apple μας δίνει τη λύση στη σελίδα http://support.apple.com/kb/ht3939. Στον παρακάτω πίνακα θα δείτε συγκεντρωτικά τη σύγκριση και τα εξωτερικά χαρακτηριστικά όλων των iPhone. Μπορείτε να τον τυπώσετε από το αρχείο στο τέλος του άρθρου ώστε να είστε σίγουροι για το τι αγοράζετε:
Πάμε τώρα να αναλύσουμε τον κάθε έλεγχο ξεχωριστά. Συγκεντρωτικά θα τα βρείτε στο αρχείο pdf στο τέλος του άρθρου, το οποίο μπορείτε να τυπώσετε και να έχετε μαζί σας κατά τη δοσοληψία ώστε να μην ξεχάσετε κάτι.
Τι πρέπει να προσέξω σε μία μεταχειρισμένη συσκευή?
- Passcode: Προφανώς ο πωλητής πρέπει να γνωρίζει τον κωδικό κλειδώματος της συσκευής.
- Reset All Settings: Ακόμα και αν στο τηλέφωνο έχει ήδη γίνει restore, καλό θα είναι να μπείτε στο Ρυθμίσεις>Γενικά>Επαναφορά και να επιλέξετε την επιλογή Επαναφορά Ρυθμίσεων και Περιεχομένου. Αν ο πωλητής χρησιμοποιεί το Find My iPhone θα πρέπει να εισάγει το Apple ID password του για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
- Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία του Reset θα ξεκινήσει το Setup της συσκευής, όπου μετά την δήλωση γλώσσας χειρισμού, χώρας και δικτύου Wi-Fi θα πρέπει να σας ζητηθεί το Apple ID και password. Εάν όλα πάνε καλά και δεν εμφανιστεί κάποιο μήνυμα που να λέει ότι το συγκεκριμένο τηλέφωνο έχει χαθεί και έχουν διαγραφεί τα δεδομένα του, μπορείτε να προχωρήσετε στην αγορά της μεταχειρισμένης συσκευής.
Εναλλακτικά αντί των βημάτων 2&3 μπορείτε να επιβεβαιώσετε το αν το τηλέφωνο έχει δηλωθεί ως χαμένο απλά μπαίνοντας στον παρακάτω σύνδεσμο και βάζοντας το Serial Number της εν λόγω συσκευής: https://www.icloud.com/activationlock/ . Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ο πωλητής δεν είναι υποχρεωμένος να απενεργοποιήσει το FindMyiPhone. Ο σύνδεσμος αυτός δεν είναι προσβάσιμος από το Safari σε iOS συσκευές. Θα πρέπει να έχετε μαζί σας έναν υπολογιστή ή ένα άλλο μη-iOS τηλέφωνο ή να κατεβάσετε στο iOS τηλέφωνο έναν άλλον browser όπως ο Chrome.
Εφόσον με τα παραπάνω ο αγοραστής είναι πλέον σίγουρος ότι το τηλέφωνο είναι του πωλητή και δεν πρόκειται για κλεμμένη συσκευή ή συσκευή που απλά έχει βρεθεί κάπου περνάμε στους ελέγχους επί της συσκευής:
- Οπτικός Έλεγχος: Ελέγχουμε την κατάσταση της συσκευής. Κοιτάμε για ορατά χτυπήματα. Τα μεγάλα και βαθιά χτυπήματα τις περισσότερες φορές είναι αποτελέσματα πτώσεων που μπορεί να έχουν κάνει ζημιά και πιο μέσα στη συσκευή. Οι γρατζουνιές ειδικά στα μεταλλικά κομμάτια του τηλεφώνου μπορεί μεν να υποδηλώνουν το πόσο προσεκτική χρήση έγινε, αλλά δεν θα πρέπει να σας ανησυχήσουν τόσο πολύ. Μην ξεχνάτε ότι υπήρξαν μοντέλα όπως το iPhone 5 Black n’ Slate που έκαναν σημάδια χωρίς καν προσπάθεια ανεξάρτητα με το πόσο πρόσεχε ο ιδιοκτήτης. Τέλος ελέγχεται την επιφάνεια της οθόνης για γρατζουνιές. Καλό θα ήταν να αφαιρεθεί η όποια προστασία υπάρχει ώστε να δείτε αν κρύβετε κάτι από κάτω.
- Οθόνη: Ελέγχετε τη λειτουργία αφής της οθόνης ώστε να διαπιστώσετε ότι λειτουργεί άψογα σε όλα της τα σημεία. Επίσης πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις>Ταπετσαρίες & Φωτεινότητα και ελέγχετε αν με την φωτεινότητα στο τέρμα φαίνεται κάτι περίεργο στην οθόνη (το πιο συνηθισμένο είναι κίτρινα σημάδια).
- Κάρτα SIM: Εισάγουμε την κάρτα SIM του παρόχου μας και κοιτάμε το αν θα πιάσει το τηλέφωνο σήμα. Αν μείνει στην Αναζήτηση τότε υπάρχει θέμα.
Σημείωση: Ο αγοραστής πρέπει να έχει φροντίσει από πριν να έχει προμηθευτεί την κατάλληλη κάρτα SIM που να ταιριάζει στο τηλέφωνο που θα αγοράσει. Τα iPhone 2G, 3G/3GS δέχονται κανονική κάρτα SIM. Τα 4/4S και τα iPad/iPad 2/iPad 3/iPad 4 θέλουν κάρτα MicroSIM. Τέλος τα iPhone 5/5S/5c/6/6 Plus καθώς και τα iPad mini/iPad mini 2/iPad mini 3/iPad Air/iPad Air 2 θέλουν NanoSIM.
- Wifi: Πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις>Wifi και αφού το ενεργοποιήσετε κοιτάτε το αν θα πιάσει κάποιο ασύρματο δίκτυο. Πλέον είναι εξαιρετικά σπάνιο να είστε σε μέρος όπου δεν υπάρχει κανένα δίκτυο. Σε περίπτωση που η επιλογή του Wifi είναι γκρίζα και δεν μπορείτε να το ενεργοποιήσετε, τότε υπάρχει πρόβλημα στο hardware της συσκευής.
- Bluetooth: Από τις Ρυθμίσεις>Bluetooth, ελέγχουμε αν μπορούμε να ανοίξουμε/κλείσουμε το Bluetooth. Εάν υπάρχει και κάποιο Handsfree ή κάποια συσκευή να συνδέσουμε, ακόμα καλύτερα.
- Γυροσκόπιο: Ελέγχουμε τη λειτουργία του γυροσκοπίου μπαίνοντας σε οποιαδήποτε εφαρμογή υποστηρίζει αλλαγή στον προσανατολισμό και γυρνώντας τη συσκευή οριζόντια. Θα πρέπει να γυρίσει μαζί και η οθόνη. Εναλλακτικά, μπορείτε απλά να ανοίξετε την εφαρμογή της πυξίδας και να δείτε αν λειτουργεί κανονικά.
Σημείωση: Προσέξτε να μην είναι ενεργοποιημένο το Orientation Lock από το Control Center ώστε να μπορεί η οθόνη να γυρίσει.
- GPS: Ελέγξτε τη λειτουργία του GPS. Ο πιο απλός τρόπος είναι με την εφαρμογή χαρτών της Apple ή το Google Maps ή κάτι παρόμοιο. Απλά μπείτε στην εφαρμογή και ελέγξτε αν εντοπίζει τη θέση σας.
- Home Button: Ελέγξτε την ανταπόκριση του Home Button.
- Power Button: Ελέγξτε την ανταπόκριση του Power Button. Καλό είναι να δοκιμάσετε να το πατήσετε σε όλο του το μήκος (δεξιά και αριστερά).
- Volume Buttons: Ελέγχετε αν λειτουργούν τα κουμπιά αυξομείωσης της έντασης.
- Mute Switch: Ελέγχετε αν λειτουργεί ο διακόπτης σίγασης.
- Ήχος: Κάντε αναπαραγωγή ενός ήχου και δείτε αν το ηχείο αποδίδει σωστά.
- Δόνηση: Ελέγξτε αν λειτουργεί σωστά η δόνηση της συσκευής.
- Κλήση: Πραγματοποιούμε μία κλήση και ελέγχουμε τα εξής:
Α. Ένταση ήχου μεγαφώνου.
Β. Ανοιχτή ακρόαση.
Γ. Αν μας ακούει ο συνομιλητής μας.
Δ. Αν λειτουργεί ο proximity sensor . Ορθή λειτουργία του σημαίνει ότι πρέπει η οθόνη να σβήνει όταν τοποθετούμε το τηλέφωνο στο αυτί μας.
- Ηχογράφηση: Ανοίγουμε την εφαρμογή της ηχογράφησης και ηχογραφούμε μερικά δευτερόλεπτα και ελέγχουμε αν το μικρόφωνο δουλεύει σωστά.
- Ελέγχουμε τους αισθητήρες υγρασίας. Εάν είναι άσπροι σημαίνει ότι δεν υπήρξε επαφή με νερό ποτέ. Εάν είναι κόκκινοι σημαίνει ότι έχει υπάρξει κάποια επαφή με υγρασία. Η θέση των αισθητήρων είναι διαφορετική σε κάθε τηλέφωνο. Το που βρίσκονται οι αισθητήρες στο καθένα θα το δείτε στη φωτογραφία παρακάτω:
- Θύρα Ακουστικών: Δοκιμάζουμε ένα ζευγάρι ακουστικά. Εάν υπάρχουν ακουστικά της Apple ακόμα καλύτερα, μιας και θα μπορέσουμε να ελέγξουμε το μικρόφωνό τους και τη λειτουργία των χειριστηρίων τους.
- Θύρα Φόρτισης: Εάν υπάρχει η δυνατότητα, ελέγχουμε και τη θύρα φόρτισης βάζοντας το τηλέφωνο να φορτίσει ώστε να δούμε ότι γίνεται κανονικά επαφή.
- Απόδειξη Αγοράς: Ζητάμε ΠΑΝΤΑ την απόδειξη αγοράς του τηλεφώνου. Μόνο με την απόδειξη μπορούμε να διεκδικήσουμε τη διετή εγγύηση που βάση νόμου δικαιούμαστε.
'Ολα τα παραπάνω συγκεντρωτικά μπορείτε να τα δείτε σε αυτόν τον πίνακα ώστε να σημειώνετε και το αν είναι όλα ΟΚ (στο τέλος του άρθρου θα το βρείτε σε εκτυπώσιμη μορφή):
Αρχεία προς εκτύπωση (σύνολο 5 σελίδες):
Συγκριτικός Πίνακας για να αναγνωρίσετε ποιο μοντέλο αγοράζετε (1 σελίδα)
Τι πρέπει να ελέγξω πριν αγοράσω ένα τηλέφωνο (3 σελίδες)
Πίνακας με ελέγχους (1 σελίδα)
ΥΓ: Εννοείται ότι τα παραπάνω είναι ό,τι καλύτερο μπορείτε να κάνετε ΧΩΡΙΣ να ανοίξετε τη συσκευή. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πιθανότητα να υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα που δεν φαίνεται με τους παραπάνω ελέγχους. Εδώ προσπαθήσαμε να καλύψουμε όσο περισσότερα σημεία μπορούμε. Για έναν ενδελεχή έλεγχο της συσκευής από πλευράς hardware καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιον πιστοποιημένο από την Apple τεχνικό.
ΥΓ 2: Αν θεωρείτε ότι έχουμε παραλείψει κάτι, μπορείτε να το επισημαίνετε και ο οδηγός θα ανανεώνεται συνεχώς.
Τελευταία επεξεργασία από: nsxbass, 04/11/2018 - 14:41