Οι πωλήσεις των iPhone στην Κίνα εκτοξεύονται με το σχετικό μερίδιο της Apple για το τελευταίο τρίμηνο να φτάνει στο 26,1% σημειώνοντας μία εντυπωσιακή άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο (+9,2%). Παράλληλα το ποσοστό του Android πέφτει κατά 8 μονάδες στο 72% (αν και έχουμε επισημάνει πολλές φορές πως δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε συνολικά τις πωλήσεις μεταξύ Android smartphones που κοστίζουν $100 και iPhone).
Το σημαντικότερο όμως στοιχείο, όπως σημειώνει αναφορά της Kantar Worldpanel, είναι πως η αύξηση των πωλήσεων iPhone στην Κίνα δεν εστιάζεται αποκλειστικά στην μεσαία και στην εύπορη τάξη αλλά και σε χαμηλόμισθους καταναλωτές:
Apple represented 25% of smartphone sales in urban China’s 2,000 to 4,000 RMBs income bracket — a 10.1 percentage point increase from the same period in 2014. (2,000 - 4,000 RMBs = $322 - $644)
Ναι σωστά διαβάσατε, το 25% των πωλήσεων smartphone στην αστική Κίνα, για χρήστες των οποίων ο ετήσιος μισθός κυμαίνεται μεταξύ $322 και $644, ανήκει στο iPhone!
Προφανώς οι Κινέζοι έχουν ξετρελαθεί με το iPhone και πρόσφατη έρευνα της China Reality Research επιβεβαιώνει τα παραπάνω δεδομένα.
Σε ερώτηση προς καταναλωτές για το τι θα έκαναν εάν είχαν στη διάθεση τους περισσότερα χρήματα το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε πως θα αγόραζε κάποια ηλεκτρική συσκευή ενώ στη συνέχεια της ερώτησης για το brand της συσκευής 68% δήλωσε πως θέλει Apple ενώ δεύτερη και με πολύ μεγάλη απόσταση ακολουθεί η Samsung με 16%.
Αν και τα δεδομένα είναι ευχάριστα για την Apple και αφήνουν πολλές υποσχέσεις για ακόμα καλύτερα τρίμηνα από άποψη πωλήσεων και ανάπτυξης του ποσοστού αγοράς, εντούτοις μας αφήνουν με έναν πικρό προβληματισμό σχετικά με τον καταναλωτικό εθισμό μίας μεγάλης μερίδας ανθρώπων.
Η άποψη σας;