Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

Γενικά για την εγγύηση


  • Παρακαλούμε συνδεθείτε για να απαντήσετε
30 μηνύματα σε αυτό το θέμα

#1   mike22

mike22

    iPH Member

  • 312 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 23/01/2010 - 19:32

Επειδή έχει γίνει ένα θέμα με τις εγγυήσεις των Ηλεκτρικών Συσκευών βρήκα τι ισχύει σύμφωνα με τον νόμο 3043/2002
Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρη την νομοθεσία γι' αυτό το θέμα

Τα παρακάτω τα έχει γράψει ο tolkki σε ένα άλλο φόρουμ και επειδή τα εξηγεί πάρα πολύ καλά σας το παραθέτω εδώ.

Το κείμενο με λίγα λόγια περιγράφει ότι έχεις 2 χρόνια εγγύηση ΠΑΝΤΑ, δικαίωμα επιστροφής προϊόντος ή αλλαγής του και διάφορα άλλα που σχετίζονται με το θέμα.

Κάντε κλικ ΕΔΩ για να κατεβάσετε τον σχετικό νόμο 3043/2002


1.Υποχρεώσεις πωλητή

* Σύμφωνα με το άρθρο 534 του Αστικού Κώδικα, ο πωλητής οφείλει να παραδώσει τα πράγματα που πουλάει στον αγοραστή χωρίς αυτά να έχουν ελαττώματα ή να μην έχουν τις ιδιότητες που διαφημίζεται ότι έχουν (συμφωνημένες ιδιότητες).
* Σύμφωνα με το άρθρο 537 του Αστικού Κώδικα, ο πωλητής ευθύνεται σε κάθε περίπτωση για ελάττωμα των πραγμάτων που πουλάει κατά τη στιγμή της πώλησης, εκτός αν ο αγοραστής γνώριζε ότι υπάρχουν αυτά τα ελαττώματα και τα αποδέχθηκε.
* Σύμφωνα με τη δεύτερη παράγραφο του άρθρου 537 του Αστικού Κώδικα, αν διαπιστωθεί ελάττωμα εντός 6 μηνών από την αγορά, θεωρείται ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά τη στιγμή της αγοράς (εκτός αν, από τη φύση του πράγματος ή του ελαττώματος, το πρόβλημα μπορεί να εκδηλωθεί πιο γρήγορα - πχ να αλλοιωθούν τρόφιμα)

2. Δικαιώματα του αγοραστή
Σύμφωνα με το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα, ο αγοραστής που διαπιστώσει ότι του πωλήθηκε ελαττωματικό προϊόν δικαιούται κατ'επιλογήν του:

* α. την επισκευή ή αντικατάσταση του πράγματος (χωρίς επιβάρυνση του αγοραστή) με άλλο,
* β. τη μείωση του τιμήματος
* γ. την επιστροφή του ελαττωματικού πράγματος στον πωλητή και της επιστροφής των χρημάτων που κατέβαλε ο αγοραστής (υπαναχώρηση από τη σύμβαση).

Στην περίπτωση ασήμαντου ελαττώματος, ο αγοραστής δεν μπορεί να επιστρέψει το πράγμα (μπορεί όμως να ζητήσει αντικατάσταση ή μείωση του τιμήματος).

3.Προθεσμία για δικαιώματα αγοραστή

* Σύμφωνα με το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα, ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ασκήσει τα δικαιώματά του για πραγματικά ελαττώματα κατά του πωλητή εντός δύο (2) ετών για κινητά πράγματα και πέντε (5) ετών για ακίνητα.
* Σύμφωνα με το άρθρο 555 του Αστικού Κώδικα, η προθεσμία αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή.
* Σύμφωνα με το άρθρο 559 του Αστικού Κώδικα, αν ο πωλητής ή κάποιος τρίτος (πχ ο κατασκευαστής) παρέχει εγγύηση, ο αγοραστής έχει τόσο τα δικαιώματα της εγγύησης όσο και τα δικαιώματα που του παρέχει ο νόμος (όπως αυτά περιγράφονται πιο πάνω).

Υπάρχει και άλλος νόμος που υποχρεώνει το κατάστημα σε αντικατάσταση του προβληματικού προϊόντος σε διάστημα 7 ημερών, με την προϋπόθεση να βρίσκεται στην αρχική του συσκευασία.
Μην πετάτε λοιπόν τις συσκευασίες αμέσως. Το κατάστημα δεν έχει υποχρέωση αλλαγής αν δεν υπάρχει η συσκευασία και όλα τα παρελκόμενα.
Στην περίπτωση αυτή βέβαια ζητάτε να ανανεώνεται και η εγγύηση.
Αν το κατάστημα δεν έχει άλλο ίδιο προϊόν υποχρεούται ο κατασκευαστής να το αντικαταστήσει, πάντα όμως μέσω του καταστήματος που το αγοράσατε και επιμένετε σε αυτό.
Αν δεν πετύχετε αλλαγή από το κατάστημα απευθύνεστε στον κατασκευαστή-προμηθευτή που θα σας δώσει το κατάστημα και μέσω RMA ή DOA επικοινωνείτε με αυτόν και του αποστέλλετε το ελαττωματικό με ΔΙΚΑ του έξοδα.

Η όποια αντικατάσταση γίνεται αποκλειστικά με ίδιο και σφραγισμένο προϊόν.

Ειδικά για κάθε ηλεκτρονικό-ηλεκτρικό προϊόν, όποτε και αν το αγοράσατε όσο παλιό και αν είναι, ο κατασκευαστής υποχρεούται στην παροχή υποστήριξης και ανταλλακτικών τουλάχιστον για μια πενταετία από την αγορά του.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει το τηλ 1520 (γεν. γραμματεία καταναλωτή) που απευθύνεστε, αλλά και η αστυνομία που καλείται στο κατάστημα που έχετε πρόβλημα ώστε να εφαρμόσουν τους νόμους του κράτους. Αν το κάνετε αυτό μέσα στο μαγαζί δύσκολα θα σας αρνηθούν οτιδήποτε.

==

Ίσως θα έπρεπε να ενημερώσουμε τον κόσμο και για το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης στο Ελληνικό δίκαιο, δλδ για το διάστημα που μπορούμε να επιστρέφουμε ενε προιόν αν αλάξαμε γνώμη για την αγορά. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό δίκαιο (Οδηγία 97/7/ΕΚ άρθρο 6) ο καταναλωτής-χρήστης του Διαδικτύου διαθέτει προθεσμία τουλάχιστον επτά ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει, χωρίς καμία ποινή και χωρίς να αναφέρει αιτιολογία από την εξ αποστάσεως σύμβαση . Η αντίστοιχη προθεσμία αναιτιολόγητης υπαναχώρησης στο Ελληνικό δίκαιο ( άρθρο 4 παρ. 10 Νόμος 2251/1994) είναι δέκα εργάσιμες. Η προθεσμία εντός της οποίας μπορεί να ασκηθεί το δικαίωμα υπαναχώρησης αρχίζει να μετράται είτε από την ημέρα σύναψης της σύμβασης εξ αποστάσεως είτε από την ημέρα που ο καταναλωτής παρέλαβε τους συμβατικούς όρους και τις πληροφορίες.

Υπάρχουν εξαιρέσεις ως προς το δικαίωμα της υπαναχώρησης;
Το δικαίωμα υπαναχώρησης δεν εφαρμόζεται στις συμβάσεις των οποίων η εκτέλεση έχει ολοκληρωθεί πλήρως και από τα δύο μέρη με ρητή αίτηση του καταναλωτή προτού ασκήσει ο καταναλωτής το δικαίωμα υπαναχώρησης. Δεν ασκείται σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες η τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις της κεφαλαιαγοράς επί των οποίων ο προμηθευτής δεν έχει καμία επίδραση και μπορεί να επέλθουν κατά τη διάρκεια της προθεσμίας υπαναχώρησης π.χ. υπηρεσίες που αφορούν πράξεις συναλλάγματος, τίτλους της χρηματαγοράς, διαπραγματεύσιμους τίτλους, μερίδια οργανισμών συλλογικών επενδύσεων και άλλα. Επίσης εξαιρούνται από την υπαναχώρηση ασφαλιστήρια συμβόλαια ταξιδιών και αποσκευών ή παρόμοια βραχυπρόθεσμα ασφαλιστήρια συμβόλαια με διάρκεια μικρότερη του ενός μηνός.

ΣΕ ποιο αρθρο γραφει για 2 χρονια εγγυηση ?
Νομος : 3043/2002 αρθρο 554

Τι πρέπει να κάνεις για τη διετή εγγύηση;

1. Κατεβάζεις το νόμο 3043/2002 και το έχεις μαζί σου.
2. Πηγαίνεις στο κατάστημα. Τους εξηγείς το πρόβλημα. Τους ζητάς επισκευή δωρεάν ή, αν δεν επισκευάζεται, αντικατάσταση δωρεάν!

3. Τους εξηγείς ότι, σύμφωνα με το νόμο, ο πωλητής έχει ευθύνη για τα ελαττώματα των προϊόντων που πούλησε.
Όχι η αντιπροσωπεία, όχι ο αγοραστής, όχι ο θεός. Μην σε στείλουν στη Sony, από το κατάστημά τους το αγόρασες, εκεί απευθύνεσαι.

4. Τους εξηγείς ότι, σύμφωνα με το νόμο, η ευθύνη για τα ελαττώματα είναι δύο (2) χρόνια από τη στιγμή της αγοράς. Ανεξαρτήτως εγγύησης του κατασκευαστή (για την οποία ευθύνεται ο κατασκευαστής, όχι ο πωλητής).

5. Εάν σου κάνουν τον δύσκολο, τους εξηγείς ευγενικά αλλά επίμονα ότι θα πας:
- στη Γ.Γ. Καταναλωτή
- στο ΙΝΚΑ και την ΕΚΠΟΙΖΩ
- στο δικηγόρο σου για εξώδικο και αγωγή αποζημίωσης.

ΥΓ: Το έβαλα στην κατηγορία Ελλάδα διότι αυτό αφορά την εγγύηση των Ηλεκτρικων Συσκευών στην Ελλάδα (και κατ' επέκταση του iPhone)


Επίσης μπορείτε να δείτε και εδώ

Τελευταία επεξεργασία από: mike22, 23/01/2010 - 19:36


Ad

Ad

Team
iPhoneHellas
3,1416 μηνύματα
Twitter: @android
Φύλο: Όπως το δει κανείς
Κινητό: Android
Tablet: Για τα κουνούπια

Γιατί να γίνετε μέλη;

#2   marian

marian

    iPH Addict

  • 894 μηνύματα
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad Pro 3rd gen + 4G

Δημοσίευση 23/01/2010 - 19:54

Ευχαριστώ πολύ!

Ελπίζω να μη χρειαστεί σε κανένα να φτάσει σε σημείο να το χρησιμοποιήσει

#3   mike22

mike22

    iPH Member

  • 312 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 23/01/2010 - 20:00

Όχι, αλλα στο iPhone δινουν μονο ενα χρονο εγγυηση ενω κανονικά ειναι 2 χρόνια

#4   marian

marian

    iPH Addict

  • 894 μηνύματα
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad Pro 3rd gen + 4G

Δημοσίευση 23/01/2010 - 20:15

Όντως έτσι είναι γιατί η apple δίνει τόσο. Ο νόμος για τα 2 χρόνια αφορά το κατάστημα-εταιρία-προμηθευτή που το αγοράζεις, αν κατάλαβα καλά γιατί δεν είμαι δικηγόρος.

Άρα φαντάζομαι μπορείς για 2 χρόνια να ζητάς δωρεάν επισκευή/αντικατάσταση κλπ

Αν κάποιος είναι δικηγόρος ας μας διαφωτίσει

#5   mike22

mike22

    iPH Member

  • 312 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 24/01/2010 - 12:02

Ναι, νομίζω πως ετσι είναι άλλα αν είναι κάποιος δικηγόρος ας μας το ξεκαθαρίσει

#6   gasd

gasd

    iPH newbie

  • 1 μηνύματα
  • Φύλο: Δ/Α

Δημοσίευση 28/01/2010 - 19:37

Thanks,
με βοήθησε πάρα πολύ μου πήραν το iPhone για επισκευη ενώ εχε περάσει ένας χρόνος!!!

#7   pabou13

pabou13

    iPH Member

  • 257 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 29/01/2010 - 18:22

Ρε παιδια μια ερωτηση, εαν το κινητο βρισκεται στο δευτερο ετος εγγυησης και τους το πας και τους ζητησεις αντικατασταση, θα σου δωσουν καινουργιο με δικα τους εξοδα (πχ Vodafone) ή θα τους στειλει καινουργιο η Apple;
Tο λεω αυτο διοτι η Apple δινει 1 χρονο εγγυησης..

#8   ktzaf

ktzaf

    iPH Honored Elite member

  • 1.283 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Tablet:Άλλο

Δημοσίευση 29/01/2010 - 18:51

Δεν είναι έτσι ακριβώς. Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά προϊόντα ο κατασκευαστής δίνει εγγύηση ανάλογα με την αναμενόμενη φθορά και έχει την ελευθεριά να καθορίσει την εγγύηση που θα δώσει από τον νόμο γιατί κάτι που θεωρείς εσύ ελλάτωμα να θεωρείται από τον κατασκευαστή φυσιολογικη φθορά. Δλδ. εσύ μπορει να περιμένεις το Home Buton να αντέξει 2 χρόνια αλλά η Apple να το θεωρεί φυσιολογικό να πεθαίνει στους 3 μήνες, άντε βγάλε άκρη. Τα 2 χρόνια δεν είναι απόλυτα. Επίσης δεν μπορείς να αλλαζεις συσκευή όποτε θέλεις. Είναι πάλι στην κρίση του προμηθευτή αν θα σου το αντικαταστήσει το προϊόν. Το πίο απλό είναι αυτό που κάνει η Apple. Σου βάζει έναν αισθητήρα υγρασίας κάτω από το μικρόφωνο, και αν είσαι και λίγο σαλιάρης άντε να αποδείξεις πως δεν σου έπεσε το κινητό στο νερό. Εν ολίγης αν δεν έχεις κάποια σοβαρή φθορά, πχ να καεί το wifi ή κάποιο άλλο component στο οποίο δεν έχεις ευθύνη μην περιμένεις και πολλά. Αλλά και σοβαρή ζημιά να έχεις αν έχεις καμια γρατζουνιά, θα σου πούν σου έπεσε από τον 3ο και πάρε την γνωστή τριάδα και δεν θα μπορείς να κάνεις και τίποτα.

#9   pabou13

pabou13

    iPH Member

  • 257 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 29/01/2010 - 19:32

Εν ολίγης αν δεν έχεις κάποια σοβαρή φθορά, πχ να καεί το wifi ή κάποιο άλλο component στο οποίο δεν έχεις ευθύνη μην περιμένεις και πολλά.


Πρωτα απ'ολα thanks για την απαντηση σου.
Δηλαδη εαν δεν μπορουν να σου επισκευασουν το κινητο ακομα και το wifi να εχει καει, δεν ειναι αναγκασμενοι βαση νομου να σου δωσουν καινουργιο;

Τελευταία επεξεργασία από: pabou13, 29/01/2010 - 19:32


#10   JohnHasio

JohnHasio

    iPH Contributor

  • 1.268 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad mini Retina

Δημοσίευση 29/01/2010 - 20:03

Παιδιά μην το κουράζετε το θέμα .. αν δίνει ένα χρόνο εγγύηση η Apple στο "καμάρι" της , τότε έτσι είναι!!! (δυστυχώς) Για μ@λάκες τους περνάτε να το κάνουν έτσι χωρίς να το έχουν ψάξει νομικά!!! (?) Και όχι μόνο αυτοί , αλλά καλυμμένοι προφανώς είναι και η Voda, Cosmo..

Το να βγάλει κάποιος φωτοτυπίες νόμους και βουλοκέρια και να απειλεί για μηνύσεις, χάσιμο χρόνου θα είναι και το μόνο που θα κερδίσει είναι να σμπαραλιάσει τα νεύρα του και τα λεφτά του σε δικηγόρους!!

Και ΞΑΝΑΛΕΩ , υπάρχει κάποιος να νομίζει... ότι αν υπήρχε παραθυράκι νομικό που να κάλυπτε κάποιον σε όλο τον κόσμο για εγγύηση πέρα του χρόνου για το iPhone ... δεν θα το είχε κάνει ήδη? ? ? Εγώ δεν έχω διαβάσει κάπου να το έχει πετύχει κάποιος!!!

Οι μ@λάκες/κορόιδα είμαστε εμείς που αντί να μποϊκοτάρουμε τέτοιες λαμογιές , πάμε σαν αρνιά σε σφαγή και τους ακουμπάμε τόσα λεφτά ενώ ξέρουμε ότι ο ένας χρόνος εγγύηση είναι λάθος! Ας τον πιούμε τώρα και στην υγεία μας!!! :rolleyes:

Φιλικά!!! ( άλλο ένα κορόιδο της Apple ... και της κάθε ανάλογης)

Τελευταία επεξεργασία από: JohnHasio, 29/01/2010 - 20:12


#11   ApoelAndreas

ApoelAndreas

    iPH Enthousiast

  • 469 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 31/01/2010 - 21:01

Εγω παντως θα αγορασω Apple Care. Και ετσι και παθει κατι(αν δεν εχει παθει κατι ηδη γιατι νομιζω εχει προβλημα στην οθονη), και δεν μου δωσουν καινουργιο, αλιμονο τους!! :lol: Δηλαδη θα πληρωσω για AppleCare Protection και ενω ειναι εντος των 2 χρονων θα μου πουν οτι φταιω εγω για το προβλημα?? Τοτε θα το εχουν παρακανει!! >:(

#12   marian

marian

    iPH Addict

  • 894 μηνύματα
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad Pro 3rd gen + 4G

Δημοσίευση 31/01/2010 - 21:53

Aπό το αμερικάνικο online store την αγοράζεις και ισχύει και για Ελλάδα?

#13   ApoelAndreas

ApoelAndreas

    iPH Enthousiast

  • 469 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 31/01/2010 - 21:57

Δεν παιζει ρολο απο που την αγοραζεις.. Ειτε eBay, ειτε Amazon ειτε απο οποιοδηποτε αλλο site. Ισχυει για ολες τις χωρες. :rolleyes:

#14   marian

marian

    iPH Addict

  • 894 μηνύματα
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad Pro 3rd gen + 4G

Δημοσίευση 31/01/2010 - 22:02

Ισχύει για τη συσκευή ή για το όνομά σου? Δηλαδή αν εσύ πάρεις άλλη συσκευή iphone σε 1 μήνα ή όταν βγει το 4G μπορείς να μεταφέρεις το apple care και όσο του απομένει σε αυτή τη συσκευή?

#15   ApoelAndreas

ApoelAndreas

    iPH Enthousiast

  • 469 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 31/01/2010 - 22:04

Οχι, ισχυει για την συσκευη.

Οπως γνωριζουμε βεβαια τα iPhones πωλουντε πολυ ευκολα και σε πολυ καλη τιμη, οποτε και να το πουλησεις ενα μηνα μετα που αγοραζεις το Apple Care, θα το πουλησεις λιγο ακριβοτερα απ'οτι θα το πωλουσες πριν, αφου εχει εναν επιπλεον χρονο εγγυησης. ;)

Ad

Ad

Team
iPhoneHellas
3,1416 μηνύματα
Twitter: @android
Φύλο: Όπως το δει κανείς
Κινητό: Android
Tablet: Για τα κουνούπια

Γιατί να γίνετε μέλη;



Χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 5

0 μέλη, 5 επισκέπτες, 0 ανώνυμοι χρήστες