To βλεπεις πολυ μονοδιαστατα...
case study για να μελετησεις για τα μεγαλα margins: iPod.
Ολοι ξερουμε πως πηγε αυτο ...
Και προς Θεου παιδια... Κανενας δεν φτανει αυτα τα νουμερα κοροιδευοντας τους πελατες του. Τα κοροιδα συνηθως δεν εχουν τοσα λεφτα και σαν πρακτικη ειναι καλη για μια αρπακτη μονο αλλα δεν σε παει μακρια. Κανενας δεν πληρωνει αυτα τα margin για να παιρνουν οι executives τα bonus τους... Ο κοσμος βρισκει πραγματικο για αυτον value στα προιοντα και για αυτο αποχωριζεται πολλα απο τα χρηματα του για αυτα.
Κοίταξε επειδή μιλάς σε άτομο του χώρου, business administration έχω σπουδάσει, θα πρέπει να ξεχωρίσεις κάποια βασικά πράγματα. Τα νούμερα και το πως επιλέγουν να τα ερμηνεύσουν είναι για τους μετόχους, τους αναλυτές-αεριτζήδες και το χρηματιστήριο. Το πως οδηγούνται σε αυτά τα νούμερα είναι που δείχνουν την πραγματική κατάσταση μια εταιρείας όχι το πως τα παρουσιάζουν.
Το iPod που φέρνεις ως παράδειγμα είχε πωλήσεις, ο Jobs δεν ανέβασε τιμές και margins όταν μειώθηκαν οι πωλήσεις τους για να καλύψει την καθοδική πορεία στα reports και βέβαια προσπαθούσε να κάνει βήματα παρακάτω αντί να βασίζεται σε ένα μόνο προιόν για τα 3/4 του κέρδους του. Αλλά αφού σου αρέσουν τα case study πήγαινε διάβασε πως αντιμετώπιζε ο Jobs τους μετόχους κι έλα να το ξανασυζήτησουμε. Γιατί ο συγχωρεμένος κάτι ήξερε που τους είχε κολλημένους στον τοίχο, διαφορετικά η Apple δεν θα έφτανε εκεί που έφτασε.
Το έχω γράψει και άλλες φορές και καταντάω γραφικός. Κι εγώ είμαι Apple fan αλλά υπάρχουν και όρια. Δεν γίνεται να τα ισοπεδώνουμε όλα επειδή μας αρέσουν τα προιόντα μιας εταιρείας. Το ζουμί της ανακοίνωσης είναι ότι οι πωλήσεις έπεσαν και τεχνητά ανέβηκαν τα κέρδη. Και αν ο κόσμος βρίσκει value όπως λες οι πωλήσεις θα έπρεπε να είναι ανοδικές και όχι πτωτικές.
Όταν εφαρμόζεις τέτοια στρατηγική για να κρατάς χαρούμενους τους μετόχους σήμερα, και με τα όποια οφέλη αποκομίζεις ως CEO, μακροπρόθεσμα θα σου γυρίσει boumerang. Ιστορικά έτσι την έχουν πατήσει πολλές εταιρείες.
Όσο για το κανείς δεν βγάζει τόσα χρήματα κοροιδεύοντας τον πελάτη τους άστο γιατί νομίζω όλοι μπορούν να σου φέρουν πολλά παραδείγματα υπερκοστολογημένων προιόντων που δεν έχουν αντίστοιχη απόδοση με τα χρήματα που πληρώνεις.
Τελευταία επεξεργασία από: ChrisDs, 03/02/2018 - 21:44