Σχολιάζοντας κι εγώ από την πλευρά μου το θέμα για τη νόμιμη εγγύηση βάσει του νόμου περί καταναλωτών, σωστά ανέφεραν παραπάνω τα παιδιά ότι ο νόμος έχει αλλάξει και η έννοια του καταναλωτή έχει μικρύνει. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο νόμος περί καταναλωτών κι όποιες ευεργετικές διατάξεις έχει γι' αυτούς (όπως πχ προθεσμία υπαναχώρησης 14 ημερών για τις συμβάσεις εξ αποστάσεως κλπ), εφαρμόζεται σε μικρότερο αριθμό ανθρώπων, οι οποίοι «ενεργούν για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική τους δραστηριότητα».
ΑΥΤΟ όμως δε σημαίνει ότι δεν εφαρμόζεται ο Αστικός Κώδικας και συγκεκριμένα τα άρθρα 534 ΑΚ και 554 ΑΚ, όπου τα συγκεκριμένα άρθρα κάνουν λόγο για «αγοραστή» κι όχι «καταναλωτή».
534 ΑΚ: «Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα»
554 ΑΚ: «Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.»
555 ΑΚ: «Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.
Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής.»
Επομένως, ο κάθε αγοραστής, είτε εμπίπτει στο νόμο περί καταναλωτών, είτε είναι επαγγελματίας, έχει δικαίωμα μέσα σε 2 χρόνια από την αγορά του προϊόντος, να ασκήσει τα δικαιώματα του, που πηγάζουν από το άρθρο 540 ΑΚ.
540 ΑΚ: «Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες· 2. να μειώσει το τίμημα· 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.»
Ενδεχομένως, με την αλλαγή του νόμου, οι επαγγελματίες να μην έχουν άλλα δικαιώματα που παρέχει ο νόμος περί καταναλωτών, όπως πχ το δικαίωμα υπαναχώρησης μέσα σε 14 ημέρες, όταν αγοράζουν προϊόντα μέσω Ίντερνετ.
Όμως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αν εμφανιστεί πρόβλημα στη συσκευή σας μέσα σε 2 χρόνια από την αγορά της, είτε είστε καταναλωτής (απόδειξη λιανικής), είτε επαγγελματίας (τιμολόγιο), έχετε δικαίωμα βάσει του Αστικού Κώδικα,να ζητήσετε την επισκευή της. Αν είστε καταναλωτής, έχετε επιπλέον τα δικαιώματα που σας δίνει ο νόμος περί καταναλωτών.