Το εκνευριστικό με αυτού του είδους τις ειδήσεις, είναι ο τρόπος που παρουσιάζονται...
Γράφει λοιπόν το Tech Gear, "
Εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων Android είδαν τα προσωπικά τους δεδομένα να υποκλέπτονται σε servers στην Κίνα, εξαιτίας μιας εφαρμογής που κατέβασαν από το Android Market, γεγονός που δικαιώνει την σκληρή πολιτική που εφαρμόζει η Apple στο δικό της App Store". Ας αφήσουμε κατά μέρος το γεγονός ότι η σκληρή πολιτική που εφαρμόζει η Apple στο δικό της app store, κόβει ένα σωρό απο χρήσιμα πράγματα και περιορίζει άλλα τόσα, και ας ρίξουμε μια ματιά στην... πηγή της πηγής,
η οποία είναι το άρθρο του VentureBeat.
Το άρθρο είναι αρκετά ενδιαφέρον: φυσικά σε κανένα σημείο του δεν αναφέρεται σε "δικαίωση της σκληρής πολιτικής της Apple". Ίσα - ίσα που αναφέρει ότι τόσο η Google όσο και η Apple είναι κορυφαίες στον έλεγχο των app stores τους, ιδιαίτερα εφόσον είναι γνωστό ότι υπάρχουν προβλήματα με malware στα apps. Απο εκεί και πέρα αναφέρει ότι δεν είναι ξεκάθαρο το τι συμβαίνει όταν τα apps συμπεριφέρονται κατ αυτόν τον τρόπο, και γιατί συμπεριφέρονται έτσι. Και φυσικά δεν αναφέρει ότι δεν υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές και στο App Store (που υπάρχουν, αλλά δε βαριέσαι...). Το ζουμί της υπόθεσης όμως είναι παρακάτω...
Το ουσιαστικό λοιπόν είναι το σημείο όπου αναφέρεται ότι η όλη παρουσίαση αποτελεί τμήμα του App Genome Project της Lookout. To συγκεκριμένο Project που μελετά την ασφάλεια στις πλατφόρμες κινητών συσκευών, έχει εξετάσει γύρω στις 300 χιλιάδες
δωρεάν εφαρμογές απο το
Android Market και απο το App Store (δείτε το άρθρο
εδώ), και τα ευρήματα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα: 29% των δωρεάν εφαρμογών του
Android Market kai 33% των δωρεάν εφαρμογών του App Store έχουν πρόσβαση στα location data του χρήστη. 8% των δωρεάν εφαρμογών του
Android Market και 14% των δωρεάν εφαρμογών του App Store έχουν πρόσβαση στα contacts data. 47% των δωρεάν εφαρμογών του
Android Market και 23% των δωρεάν εφαρμογών του App Store κάνουν χρήση third party κώδικα (και μόλις πρόσφατα η Apple τροποποίησε το ToS του iPhone μπας και καταφέρει να βάλει κάποια όρια στο τι μπορεί να κάνει η κάθε εταιρία με τα user data που συγκεντρώνει). Το πρόβλημα είναι καθολικό, δεν περιορίζεται δηλαδή σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα, και αυτό είναι πλέον δεδομένο και αδιαμφησβήτιτο. Το μόνο που διαφοροποιείται είναι ο τρόπος αντιμετώπισης: Στην πλατφόρμα του
Android η ευθύνη ανήκει στον χρήστη (ο χρήστης ερωτάται για το αν δίνει την άδεια του για πρόσβαση σε μια εφαρμογή ή σε συγκεκριμένα δεδομένα), ενώ στην πλατφόρμα του iOS ο χρήστης δεν ερωτάται για τίποτα (απο την στιγμή που η εφαρμογή έχει εγκριθεί απο την Apple και βρίσκεται στο App Store, ο χρήστης δεν έχει λόγο). Και οι δύο προσεγγίσεις έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους. Το τραγικό είναι η επιπολαιότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τέτοιες μελέτες. Προφανώς για αυτούς που γράφουν στο Tech Gear το συμπέρασμα είναι ότι το
Android Market είναι "ξέφραγο αμπέλι", ενώ το App Store που λειτουργεί ως υπερπροστατευτικός πατέρας δεν έχει τέτοια προβλήματα, οπότε δικαιώνεται.
Η υπεραπλούστευση τελικά είναι κακός δάσκαλος. Ο φανμποϊσμός επίσης. Και το πρόβλημα με την πραγματικότητα είναι ότι δεν συμφωνεί πάντα με την άποψη που έχουμε για αυτή...
Τελευταία επεξεργασία από: Tillter, 29/07/2010 - 13:08.