Όπως αναφέρω στο ποστ εδώ: http://www.iphonehel...__1#entry293902 παρουσιάσθηκε πριν από περισσότερο από έναν μήνα πρόβλημα στο κινητό μου, ένα iphone 4, που αγόρασα από ένα κατάστημά τους.
Όπως αναφέρω εκεί, απευθύνθηκα στο service τους και ακολούθησαν όσα αναφέρονται στο εξώδικο που τους απέστειλα, το κείμενο του οποίο αυτούσιο σας μεταφέρω
" Κοζάνη, 01-11-010
Kύριοι,Την 28-08-2010, αγόρασα από το υποκατάστημα Γερμανός στην Μύκονο το με αριθμό (serial) 82********* κινητό τηλέφωνο κατασκευής Apple, τύπου Iphone 4, black 32GB, έναντι του ποσού των ευρώ 780.Την 19-10-2010, ήτοι πριν καν περάσουν 2 μήνες από την αγορά του, και μετά από εξαιρετικά προσεκτική χρήση, το τηλέφωνο παρουσίασε ξαφνικά βλάβη, καθώς οι συνομιλητές μου δεν με άκουγαν, είτε με κανονική χρήση του μικροφώνου της συσκευής, είτε με χρήση των αξεσουάρ της συσκευασίας (ενσύρματο hands free), είτε με χρήση Bluetooth ακουστικού.
Σημειωτέον, ότι το τηλέφωνο είναι της απολύτου ανάγκης μου, καθόσον χρησιμοποιείται ως επαγγελματικό εργαλείο στο δικηγορικό γραφείο μου.Μετά από προσπάθεια μου να κάνω εκ νέου εγκατάσταση του συστήματος 4.1, όπως μου υποδείχθηκε, η οποία απέβη άκαρπη, τελικώς, στις 21 Οκτωβρίου 2010 απευθύνθηκα στο υποκατάστημα Γερμανού Σερβίων Κοζάνης στο οποίο παρέδωσα την συσκευή και ενημερώθηκα πως θα σταλεί για έλεγχο, ενώ μου είπαν πως σε περίπτωση βλάβης θα προβούν σε αντικατάσταση, γεγονός για το οποίο προσωπικά ήμουν κάθετος:
Σε αναζήτηση του προβλήματος μου στη βάση δεδομένων της κατασκευάστριας εταιρίας (discussions.info.apple) στο νήμα: http://discussions.i...art=0&tstart=75 αναφέρεται ότι το πρόβλημα είναι γνωστό στην apple, η οποία παγκοσμίως προβαίνει σε αντικατάσταση των ελαττωματικών συσκευών και κάτι τέτοιο ανέμενα και εγώ προσωπικά να γίνει με την διάγνωση της από κατασκευής ελαττωματικότητας της συσκευής μου.
Μετά από την πάροδο 13 ημερών πραγματικά μεγάλης αναμονής, κατά την διάρκεια της οποίας δεν μου είχε διατεθεί ανάλογη συσκευή αντικατάστασης (όπως, για την ιστορία, παγίως πράττει η vodafone) και μετά από την, σε καθημερινή βάση, επικοινωνία μου με την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρίας σας για να πληροφορούμαι την πορεία της επισκευής (χωρίς να έχω την δυνατότητα, πάντως, να μιλήσω ποτέ με εκπρόσωπο του service, καίτοι επανειλημμένα το ζήτησα), έλαβα σήμερα από την εταιρία σας ενημέρωση ότι όχι μόνο ο έλεγχος είχε τελειώσει, αλλά ήδη είχε προβεί τεχνικός σας σε αποκατάσταση της βλάβης!
Ζήτησα να ενημερωθώ για το τι ακριβώς έγινε και έλαβα ως απάντηση ότι λόγω της έκτασης της βλάβης, το τεχνικό τμήμα προέβη σε αντικατάσταση ολόκληρου του εσωτερικού της συσκευής (!), ήτοι του συνόλου των chip και όλων των λοιπών μερών του τηλεφώνου πλην της πρόσοψης του τηλεφώνου και οπίσθιου καλύματος, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η τηλεφωνήτρια σας, τα οποία ήταν και τα μόνα που κρατήθηκαν. Προς τούτο, το τηλέφωνο «μου», πλέον, μετά την ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ όλων των ανταλλακτικών, θα είχε νέο αριθμό serial, νέο αριθμό part και νέο ΙΜΕΙ !
Ακούγοντας έκπληκτος τα παραπάνω αντέδρασα λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει δεκτή μια τέτοια ¨αποκατάσταση¨ βλάβης. Άλλωστε μια τέτοια προοπτική την απέκλεισα και κατά την παράδοση της συσκευής, όταν δηλαδή δεν είχα καν τον παραμικρό προϊδεασμό, καθόσον:
α) Το κινητό μου, αξίας 780 ευρώ, δεν είχε συμπληρώσει καν 2 μήνες λειτουργίας, ήταν καινούργιο και φυσικά δεν είχε ποτέ ανοιχθεί ή επισκευασθεί.
β) Δεν υπήρχε λόγος να προτιμηθεί μια τέτοια εγκατάσταση ανταλλακτικών και μάλιστα τεράστιας έκτασης (στην ουσία, έγινε συναρμολόγηση από τον τεχνικκό της εταιρίας σας όλων των ανταλλακτικών που αποτελούν ένα iphone), την στιγμή που παντού η Apple καλύπτει τέτοιες βλάβες με αντικατάσταση συσκευών που έρχονται ειδικώς για τον σκοπό αυτό σφραγισμένα από το εργοστάσιο συναρμολόγησης και παραγωγής και όχι ασφαλώς από τον Γερμανό, ο οποίος έχει γραμμή επισκευών ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗΣ.
γ) Μπορεί να μην είμαι χρήστης του δικτύου της μητρικής σας εταιρίας (Cosmote), γεγονός το οποίο υποπτεύομαι ότι θα συνηγορούσε υπέρ του ευλόγου του αιτήματός μου, όμως είμαι πολύ παλιός και καλός πελάτης της εταιρίας σας.Συνεπώς, θα έπρεπε το service σας αφενός να με ενημέρωνε πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, αφετέρου θα έπρεπε είτε να αντικατασταθεί το τηλέφωνο μου με καινούργιο είτε να επιστραφούν σε εμένα τα χρήματα που δαπάνησα για την απόκτηση του, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στον Νόμο 3043/2002 ο οποίος τροποποίησε μεταξύ άλλων τα άρθρα 537 (ελάττωμα εντός 6μηνου από της αγοράς) και 540 ΑΚ (επιστροφή χρημάτων, αντικατάσταση από άλλη συσκευή), όπως καλά το νομικό σας τμήμα γνωρίζει.
Η απάντηση της τηλεφωνήτριας σας ήταν πως το service λειτούργησε σύμφωνα με τις εγκυκλίους της κατασκευάστριας εταιρίας και την πολιτική σας και δεν υπήρχε καμία υποχρέωση από πλευράς Γερμανού ή Apple για οτιδήποτε από τα παραπάνω, κατά προφανή παράβαση και περιφρόνηση της κείμενης και κατισχύουσας (έναντι οποιασδήποτε «πολιτικής» της εταιρίας σας ή εγκυκλίου της Apple) Ελληνικής νομοθεσίας.
Σε κάθε περίπτωση, σε σχετικό αίτημα μου, μου ανέφερε ότι αυτή ήταν η επίσημη θέση της εταιρίας σας και δεν είχε κανένα νόημα να απευθυνθώ σε κάποιον προϊστάμενο.Ακολούθως, σε διαδοχική τηλεφωνική επικοινωνία που είχα τόσο με την Apple USA, customer services σε χρήση της Apple care που ισχύει για 3 μηνες παγκοσμίως, όσο και με την Apple UK, tech support, έλαβα την διαβεβαίωση και από τους τηλεφωνητές ότι η περίπτωση μου ήταν μια κλασσική περίπτωση αντικατάστασης συσκευής και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η σε τέτοια έκταση αντικατάσταση του εσωτερικού του κινητού μου. Με παρέπεμψαν, δε, ακολούθως να αναφέρω το γεγονός στην Αpple Ελλάδος προς περαιτέρω διερεύνηση.
Σε επικοινωνία με την Apple Ελλάδος ανέφεραν πως το service και γενικά οι εγγυήσεις έχουν αναληφθεί από την εταιρία σας, όμως διατυπώθηκε η άποψη πως για εκτεταμένες επισκευές και μάλιστα τέτοιας έκτασης, οι συσκευές δεν αντιμετωπίζονται τοπικά αλλά αποστέλονται στην Ιρλανδία, όπου υπάρχει ειδικό τμήμα. Εκλήθην, δε, να τους παραδώσω πλήρες report στην Αγγλική για περαιτέρω προώθηση της αναφοράς και του αιτήματος μου στην μητρική εταιρία, προς αντιμετώπιση.
Με την παρούσα, θέτοντας τα παραπάνω και επισήμως υπόψιν σας, σας προσκαλώ όπως εντός 24 ωρών από λήψεως της παρούσης προβείτε σε αντικατάσταση της συσκευής μου με άλλη απολύτως καινούργια (όχι μετεπισκευασμένη- refurbished) και όχι δικής σας συναρμολόγησης, όμοιων, ακριβώς, ποιοτικών στοιχείων με εκείνη που αγόρασα από εσάς προ, κυριολεκτικά, ολίγων ημερών.Σας δηλώνω ότι διαφορετικά επιφυλάσσομαι να προβώ σε αναστροφή της πωλήσεως και εντόκου αναζήτησης του τιμήματος που κατέβαλα στο υποκατάστημά σας - δικαίωμα που ρητώς διατηρώ έναντι υμών ακόμη και στην περίπτωση κατά την οποία παραλάβω την συσκευή από το κατάστημα που το παρέδωσα, καθόσον, ενόψει της μη κάλυψης μου από ανάλογη συσκευή, θα πρέπει να αντιμετωπίσω αποτελεσματικά και άμεσα τις επιτακτικές επαγγελματικές μου ανάγκες, υφιστάμενος εδώ και 14 ημέρες ήδη πολύ μεγάλη ταλαιπωρία από την μη χρήση της συσκευής αυτής λόγω του ελαττώματος που αυτή κατά τεκμήριο του Νόμου είχε από κατασκευής της.
Επιφυλάσσομαι, δε, παντός δικαιώματός μου, ιδία αποζημίωσης για την ταλαιπωρία την οποία υπέστην ήδη ή θα υποστώ στο μέλλον για τον λόγο αυτό. Δηλώνω, δε, ότι η όποια παραλαβή της συσκευής δεν συνιστά από μέρους μου αποδοχή των όρων επισκευής της ή επικύρωση των ενεργειών σας, ή αποδοχή του προϊόντος της επισκευής, αλλά γίνεται λόγω ανάγκης μου να περιορίσω, κατά το προσήκον, ως μέτρο επιμέλειας, την ζημία την οποία υφίσταμαι εξ υπαιτιότητάς σας.Θεωρώ ότι η εταιρία σας, κατανοώντας τα παραπάνω, θα μπορέσει να προβεί σε άμεση ικανοποίηση του εύλογου αιτήματός μου, ώστε να μη καταστεί αναγκαία η προσφυγή μου στην Ελληνική δικαιοσύνη, συνεπικουρούμενος, ασφαλώς από την παρέμβαση, μεταξύ άλλων, και της Ένωσης Ελλήνων Καταναλωτών, στην οποία, μεταξύ άλλων, θα επιδώσω την παρούσα σε περίπτωση παρελθούσης απράκτου της άνω προθεσμίας.Περαιτέρω, σε μια τέτοια περίπτωση, καθιστώ γνωστό σε εσάς ήδη με την παρούσα, ότι επιφυλάσσομαι όπως δημοσιεύσω την παρούσα και στον περιοδικό τύπο καθώς και να προβώ στην ήδη αιτούμενη εκ μέρους της Apple Ελλάδος, έγγραφη αναφορά μου – διαμαρτυρία – καταγγελία προς την μητρική εταιρία, Apple USA, για κακή εφαρμογή της πολιτικής επισκευών της.Με την πεποίθηση ότι η εταιρία σας θα τείνει άμεσα «ευήκοον ούς» στην παρούσα μου.
Μετά τιμής,"
Αυτό είναι το κείμενο που τους έστειλα την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2010.Επικοινώνησα εκ νέου μετά από 2 ημέρες με τα κεντρικά του Γερμανού. Η κα Μαραγκού (εξυπηρετικότητη και ευγενέστατη) με ενημέρωση πως ο κος Τσαρταλης είναι υπεύθυνος για τέτοια θέματα και χρέωσε την υπόθεση στον ίδιο.
Την Δευτέρα επικοινώνησε μαζί μου ο ίδιος ο κος Τσαρτσάνης. Προσπάθησε να μου εξηγήσει ότι αυτή είναι η πολιτική της apple (!) και ότι η εταιρία στέλνει το εσωτερικό των iphone στα οποια τοποθετουνται οι προσόψεις των κινητών μας και μας επαναπροωθούνται κτλ κτλ... (Προφανώς δεν γνώριζε το πόσα πράγματα ήξερα σχετικά με την Apple. Του έδωσα να καταλάβει -εν πάσει περιπτώσει- πως δεν μπορεί ο Γερμανός επισήμως να λέει τέτοια πράγματα.
Επικαλέστηκα την πολιτική αντικατάστασης, το apple care και όσα στο τηλέφωνο είχα συζητήσει με τους εκπροσώπους της Apple Hellas, Apple UK & Apple USA. Μετά από εκτενή διάλογο, μου ανέφερε πως στην απαίτηση μου για τηλέφωνο αντικατάστασης δεν ήμουν παράλογος και θα έβλεπε τι θα γινόταν.
Πέρασαν πολύ λίγες ημέρες, επικοινώνησα μαζί του και μου είπε πως θα αντικατασταθεί το τηλέφωνο, όμως η εταιρία τους ήθελε λίγες ημέρες για τις τυπικές διαδικασίες. Την περασμένη Παρασκευή μιλήσαμε και πάλι, όταν εκνευρισμένος των κάλεσα επανειλημμένα και ζήτησα να μου μιλήσει. Μου επανέλαβε τα παραπάνω, δηλαδή ότι ήταν τυπικό ζήτημα κτλ κτλ. και του ζήτησα να μιλήσει μαζί μου και πάλι χθες. Πλην, όμως, δεν μη πήρε ποτέ.
Σήμερα, μετά από δική μου επικοινωνία με την κα Μαραγκού, ζήτησα να επικοινωνήσουν οι ίδιοι με τον υπάλληλο τους και να δουν τι γίνεται. Σημειωτέον ο συγκεκριμένος υπάλληλος είναι υπάλληλος της COSMOTE ΚΑΙ ΌΧΙ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΥ. Για εμένα έχει σημασία, καθόσον είμαι χρήστης δικτύου vodafone και όχι cosmote. Επ’ αυτού, τα συμπεράσματα δικά σας.
Μετά από λίγο πράγματι ο κος Τσαρτσάνης με καλεί και μου λέει πως το αίτημα μου απορρίφθηκε (?). Μου πρότεινε και πάλι να πάρω την συσκευή όπως την έστειλαν στο κατάστημά τους, λέγοντας ότι όσα με είχαν ενημερώσει από το service τους ήταν λάθος, το δε report του service που έγραφε πως έγινε επισκευή λογικού κυκλώματος ήταν λάθος, ενώ το μόνο σωστό ήταν ό,τι ο ίδιος μου ανέφερε: Το κινητό που μου έστειλαν δεν είχε επισκευασθεί αλλα είχε αντικατασταθεί, ανεξάρτητα τι έλεγαν και έγγραφαν στο service report.
Καλόπιστα, του είπα ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να αλλάξει το service report τους, ώστε και εγώ να είμαι ήσυχος. Ω του θαύματος, κάτι τέτοιο δεν έγινε δεκτό γιατί είναι ζήτημα… αυτοματισμού ή κάτι τέτοιο. Όμως, αφού αυτή ήταν η αλήθεια, τότε γιατί ο Γερμανός αρνείται να εκδώσει σωστό report ? Είναι προφανές ότι βασισμένοι στο τεράστιο πρόβλημα που είχα ως επαγγελματίας χωρίς κινητό (γεγονός που τους το κοινοποιούσα συνέχεια, μιας και πραγματικά περνάω τηλεπικοινωνικώς έναν γολγοθά..) θα αναγκαζόμουν κάποια στιγμή να πάρω την συσκευή, και απλώς πίστευαν ότι με τον χρόνο που κέρδιζαν θα με πίεζαν να ενδώσω..
Προσωπικα θεωρώ ότι η εταιρία Γερμανός με κοροϊδεψε και πραγματικά απορώ: Εάν συμπεριφέρεται έτσι σε ένα δικηγόρο κατόπιν εξωδίκου, πως συμπεριφέρεται στους “απλούς” (ας μου συγχωρεθεί η έκφραση) πελάτες της; Αυτό είναι υπόδειγμα σερβις? Ή μήπως τα “ήξεις αφήξεις” τους είναι δείγμα σοβαρής αντιμετώπισης;
For the record, στο παρελθόν η εταιρία αυτή μέσα σε 3 μήνες αγοράς κινητού μου το έβγαλε εκτός εγγύησης… Τότε έδειξα καλή θέληση και το άφησα να περάσει έτσι.Τώρα όμως, θα κινηθώ νομικά και έχω ήδη επικοινωνήσει με γραμματεία καταναλωτή και την aplle USΑ που ζήτησε report.. Θα της το στείλω...Καλό θα ήταν όμως να γνωρίζει ο κόσμος για να αποφεύγει αλλά και να τιμωρεί τέτοιες συμπεριφορές..
Ξέρω ότι για όλους δεν είναι εύκολο, όπως για εμένα που είμαι δικηγόρος (που στην ουσία θα πρέπει να βρω χρόνο να διαθέσω για αυτό το ζήτημα, αλλά δεν θα το αφήσω έτσι… και με την ευκαιρία θα θίξω και το ζήτημα της ετήσιας ή διετούς παροχής εγγυήσεως γιατί πραγματικά και αυτό το θέμα είναι μείζονος σημασίας). ΑΡΚΕΤΑ.
Ελπίζω η παρούσα να διαβαστεί από όσο γίνεται περισσότερο κόσμο.. Με την βοήθεια του iphonehellas. Γιατί η γνώση είναι η δύναμη μας. Όχι μόνο τα λεφτά μας.
Μετά τιμής
Τελευταία επεξεργασία από: DINFUN, 16/11/2010 - 18:32.