Πρώτη παράγραφος από τους όρους εγγύησης της Apple.
Apple’s warranty obligations for this hardware product are limited to the terms set forth below:
Apple Inc. (“Apple”) warrants this Apple-branded hardware product against defects in materials and workmanship under normal use for a period of ONE
(1) YEAR from the date of retail purchase by the original end-user purchaser (“Warranty Period”). If a hardware defect arises and a valid claim is received
within the Warranty Period, at its option and to the extent permitted by law, Apple will either (1) repair the hardware defect at no charge, using new
or refurbished replacement parts, (2) exchange the product with a product that is new or which has been manufactured from new or serviceable used
parts and is at least functionally equivalent to the original product, or (3) refund the purchase price of the product. Apple may request that you replace
defective parts with new or refurbished user-installable parts that Apple provides in fulfillment of its warranty obligation. A replacement product or
part, including a user-installable part that has been installed in accordance with instructions provided by Apple, assumes the remaining warranty of
the original product or ninety (90) days from the date of replacement or repair, whichever provides longer coverage for you. When a product or part
is exchanged, any replacement item becomes your property and the replaced item becomes Apple’s property. Parts provided by Apple in fulfillment
of its warranty obligation must be used in products for which warranty service is claimed. When a refund is given, the product for which the refund is
provided must be returned to Apple and becomes Apple’s property
Είναι ξεκάθαρα τα πράγματα από τη μεριά της apple στις refurbished συσκευές αλλά και στα refurbished ανταλλακτικά της. Μπροστά στα μάτια μας ήταν και δε το διαβάζει ποτέ κανένας..
Επίσης, ίσως αυτό το "If a hardware defect arises and a valid claim is received within the Warranty Period, at its option and to the extent permitted by law" σημαίνει ότι μπορούμε να διεκδικήσουμε και τη διετή εγγύηση.
Και ακόμη, κάτι από τη σελίδα της apple και το sales policies,
Dead On Arrival (DOA) Product: System Failure Out of the Box
An Apple-branded hardware product is considered DOA if it shows symptoms of a hardware failure, preventing basic operability, when you first use it after opening the box. If you believe that your product is DOA, please call AppleCare Technical Support at 1-800-APL-CARE (1-800-275-2273) within 30 calendar days of the invoice date. AppleCare Technical Support will determine whether the product is DOA and offer you the following options:
Replacement: Apple, at its expense, will ship another of the same product. AppleCare Technical Support will put you in touch with an Apple Store Customer Service Representative who will arrange for replacement and the DOA product’s return.
Service: You may have the product repaired. However, once you choose that option, you may not request replacement of the product.
If AppleCare Technical Support determines that a returned product is not DOA, Apple will apply Apple’s standard product warranty to the product. Further, if AppleCare determines that you have misrepresented a returned product’s condition and that the product is not DOA, Apple may impose a $400 handling fee.
This DOA policy applies only to Apple-branded hardware products currently offered at the Apple Store. As new products are offered, Apple reserves the right to determine whether or not this policy applies. This DOA policy does not apply to third-party products that do not bear the Apple brand name. You must call the manufacturer directly with any third-party product issues.
Γενικότερα είναι ξεκάθαρα τα πράγματα, άσχετα αν δεν είναι και τα καλύτερα για εμας τους καταναλωτές.
Αυτό που καλό θα ήταν να διεκδικηθεί, είναι να υπάρχει και Ελλάδα οι 30 ημερολογιακές ημέρες για έλεγχο DOA. Αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει Apple στην Ελλάδα..
@ Leroi..
Στο μυαλό μου είσαι?
Λοιπόν..Τα έχουμε ξαναπέι νομίζω μαζί σε σχετικό ποστ....
Αυτά που αναφέρει η apple, γενικώς ισχύοντα για οτιδήποτε πουλάει παγκοσμίως, είναι τα ελάχιστα αλλά, σε καθε περίπτωση, δεν μπορεί να περιορίσει μονομερώς τα δικαιώματα του καταναλωτή, όπως σε άλλα ποστ αναφέρεται.
ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΤΟΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΕΞΗΣ.
Οι συγκεκριμένοι όροι, είναι όροι προσχώρησης, όπως λεγεται. Δηλαδή ουδέποτε έχουμε διαπραγματευτεί πριν την αγορά τους με την apple, συνεπώς η επίκληση τους από πλευράς της δεν σημαίνει ότι μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμό δικαιωμάτων παρεχόμενων από τον Νόμο και ελέγχεται από το Δικαστήριο για την καταχρηστικότητα του (έχω κερδίσει δικαστήριο κατά ασφαλιστικής με επίκληση τέτοια καταχρηστικότητας). Επίσης, ουδέποτε και ουδείς μου έδειξε τους όρους αυτούς πριν αγοράσω την συσκευή. Οϋτε συμφώνησα ρητώς και εγγράφως ούτε προφορικώς με το περιεχόμενο του. Υπάρχουν εκεί για να δείχνουν το ελάχιστο της εξασφάλισης της εταιρίας... Εάν δεν μας αρκεί, τα δικαστήρια σε κάθε περίπτωση θα εφαρμόσουν καταρχήν τον Νόμο. και ο νόμος λεει πως ελάττωμα που εμφανίζεται σε 6 μήνες θεωρείται εκ του εργοστασίου..
ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ η apple λεει:
Service: You may have the product repaired. However, once you choose that option, you may not request replacement of the product.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΟΙ ΕΔΩ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΣΕΡΒΙΣ ΡΕΠΟΡΤ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ..
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΖΗΤΗΣΩ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΦΟΣΟΝ ΞΑΝΑΕΜΦΑΝΙΣΘΕΙ Η ΖΗΜΙΑ..
Α! Και με βάση τον Νόμο, με την αντικατάσταση, ξεκινάει καινούργια εγγυητική περίοδος... γιατί κάτι τέτοιο ειπώθηκε, εσφαλμένα, από κάποιον προηγουμένως... για να μην ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε...