Μετά την ανακοίνωση της νέας υπηρεσίας των συνδρομών στο App Store πριν από λίγες μέρες πολλοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για το μοντέλο της Apple τόσο στον οικονομικό τομέα αλλά και στο περιεχόμενο. Οι κανόνες της Apple απλοί: εάν επιθυμείς να προσφέρεις συνδρομητικό περιεχόμενο εκτός εφαρμογής μπορείς να κρατήσεις το 100% των κερδών αλλά πρέπει ταυτόχρονα να προσφέρεις την ίδια ή καλύτερη συνδρομή και μέσω in-app subscriptions όπου η Apple θα κρατάει το 30%
Τα δύο προβλήματα αυτής της ανακοίνωσης αφορούν αρχικά το ποσοστό του 30%. Όλοι με έκπληξη απόρησαν με την απόφαση αυτή της Apple αμφισβητώντας τη βιωσιμότητα των συνδρομών. Ωστόσο, η Apple από την εποχή που πρωτοάνοιξε το App Store και αργότερα με τα in-app purchases ακολουθεί την ίδια πολιτική του 30%, οπότε κάτι τέτοιο δεν ήταν καθόλου παράξενο. Aντίθετα, όταν μέχρι το τέλος του 2010 η Amazon, η οποία έφερε πρώτη στην αγορά τις ψηφιακές συνδρομές, διατηρούσε μέχρι και το 70% (!) των συναλλαγών, δηλαδή πάνω από το διπλάσιο από αυτό της Apple, κανείς δεν είπε τίποτα. Επίσης, η Google μια μέρα μετά την ανακοίνωση της Apple λάνσαρε και αυτή τη δική της -πάντα πιο «ανοιχτή»- πρόταση στο συνδρομητικό μοντέλο με το OnePass, που επιτρέπει στον πάροχο να διατηρήσει το 100% της συναλλαγής.
Η «παγίδα» σε αυτό, όμως, αφορά τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη τα οποία είναι ελεύθερα σε κάθε διαφημιστή στο μοντέλο της Google (ένα γενικότερο «χαρακτηριστικό» του Android) ενώ αντίθετα η Apple έχει δηλώσει σαφώς ότι δεν θα κοινοποιήσει κανένα προσωπικό στοιχείο σε κανέναν. Μάλιστα, αυτή της η απόφαση έχει προκαλέσει την αντίδραση των παρόχων αφού υποστηρίζουν ότι αυτά τα δεδομένα είναι εξαιρετικής σημασίας για την προσφορά των υπηρεσιών τους. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι γενικότερα οι χρήστες iOS συσκευών δείχνουν μια προθυμία στο να πληρώνουν τις εφαρμογές που κατεβάζουν κάτι που σημαίνει ότι οι πάροχοι δεν κινούνται «στα τυφλά»
Ένα δεύτερο σημείο της αντίδρασης των παρόχων αφορά το είδος του περιεχομένου που απαιτείται να υπάρχει in-app συνδρομή. Συγκεκριμένα, υπάρχει η κατηγορία του περιεχομένου, δηλαδή ψηφιακές εφημερίδες, περιοδικά κτλπ, αλλά και η κατηγορία SaaS (software as a service), δηλαδή εφαρμογές όπως το Dropbox που προσφέρουν κάποιες περισσότερες δυνατότητες μέσω μιας συνδρομής.
Χτες κοινοποιήθηκε η απόρριψη μιας νέας εφαρμογής με το όνομα Readability εξαιτίας αυτής της αμφιλεγόμενης διάκρισης, όπως ισχυρίζονται. Οι developers αποφάσισαν να κάνουν το λάθος να γνωστοποιήσουν με ανοιχτή επιστολή προς την Apple αυτή την απόρριψη και να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους. Ωστόσο, αυτά που υποστηρίζουν οι δημιουργοί της εφαρμογής είναι ολίγον τι παράλογα:
Η εφαρμογή τους προσφέρει μέσω συνδρομής $5/μήνα την δυνατότητα στους χρήστες να διαβάζουν άρθρα χωρίς διαφημίσεις και περιττά στοιχεία (κάτι σαν το Instapaper). Οι δημιουργοί της εφαρμογής πιστεύουν ότι προσφέρουν SaaS περιεχόμενο αλλά αυτό στην πραγματικότητα είναι συζητήσιμο αφού ουσιαστικά προσφέρουν περιεχόμενο. Μάλιστα, το συνδρομητικό τους μοντέλο, το οποίο χαρακτηρίζουν «μοναδικό» (!), περιλαμβάνει ένα 30% μερίδιο για αυτούς και το υπόλοιπο 70% να πηγαίνει κατευθείαν στους συντάκτες των άρθρων. Σας θυμίζει κάτι;
Ο Steve Jobs φέρεται να έχει απαντήσει σε e-mail αναγνώστη σχετικά με το θέμα αυτό δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι οι συνδρομές δημιουργήθηκαν για εφαρμογές περιεχομένου και όχι εφαρμογές Saas
We created subscriptions for publishing apps, not SaaS apps.
Sent from my iPhone
Ας ελπίσουμε οι όποιες διευκρινίσεις να δοθούν πολύ σύντομα για να αποφευχθούν περισσότερες παρεξηγήσεις.
Προβλήματα με το νέο μοντέλο των συνδρομών για την Apple
Από
sepsis
, 22/02/2011 13:24
7 μηνύματα σε αυτό το θέμα
Ad
#2
Δημοσίευση 22/02/2011 - 14:28
Το θέμα με τα δεδομένα των χρηστών σε αυτήν την περίπτωση είναι «τεράστιο». Οι εκδοτικοί οίκοι χρειάζονται τα «δεδομένα» των subscribers για να δείξουν στους διαφημιστές τους, ότι έχουν κοινό σε συγκεκριμένες ηλικίες κλπ. Αν ΔΕΝ έχουν αυτήν την δυνατότητα τότε εν ολίγις χάνουν πάρα πολύ στις διαπραγματεύσεις για διαφημίσεις.
Δεν βλέπω να δέχονται αν δεν αλλάξει με κάποιο τρόπο αυτός ο όρος. Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά: Εδώ η Apple ξύρισε της βιομηχανία μουσικής, θα κολλήσει στους εκδότες; Το μόνο που μπορεί να την σταματήσει είναι το anti-trust που κι αυτό όμως δεν έχει ιδιαίτερες ενοχλήσεις καθότι, δεν είναι ότι δεν υπάρχει ανταγωνιστής... Υπάρχουν 2 (android basted tablets & webos based tablets της HP) αλλά ποιος τους δίνει σημασία; Είναι μονοπώλιο λόγο τεχνολογικού αβαντάζ και μόνο...
Δεν βλέπω να δέχονται αν δεν αλλάξει με κάποιο τρόπο αυτός ο όρος. Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά: Εδώ η Apple ξύρισε της βιομηχανία μουσικής, θα κολλήσει στους εκδότες; Το μόνο που μπορεί να την σταματήσει είναι το anti-trust που κι αυτό όμως δεν έχει ιδιαίτερες ενοχλήσεις καθότι, δεν είναι ότι δεν υπάρχει ανταγωνιστής... Υπάρχουν 2 (android basted tablets & webos based tablets της HP) αλλά ποιος τους δίνει σημασία; Είναι μονοπώλιο λόγο τεχνολογικού αβαντάζ και μόνο...
#3
Δημοσίευση 22/02/2011 - 14:42
Παρόλα αυτά, ας μην ξεχνάμε ότι εκατομμύρια κόσμου αγοράζει περιοδικά/εφημερίδες από περίπτερα χωρίς να πραγματοποιεί κάποιου είδους συνδρομή και χωρίς να δίνει προσωπικά δεδομένα στους εκδοτικούς οίκους.
Γνωρίζει κάποιος το ποσοστό συνδρομητών vs μη-συνδρομητών; Νομίζω ότι τα νούμερα έχουν τεράστια διαφορά μεταξύ τους και η συζήτηση γίνεται απλά για να γίνεται… Οι εκδοτικοί οίκοι δεν μπορούν παρά να διαμαρτύρονται για το χαμένο 30%. Το θέμα είναι καθαρά στα λεφτά και όχι στα δεδομένα των χρηστών.
Από την άλλη, ακόμα και αυτό το 30% που παίρνει η Apple μπορεί να αποφευχθεί για τους εκδοτικούς οίκους εφόσον οι χρήστες πραγματοποιούν συνδρομή εκτός του App store (π.χ μέσω του website του οίκου). Όπως φαίνεται, οι εκδοτικοί οίκοι θέλουν και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο…
Όπως αναφέρεται και στο αρχικό άρθρο, η Amazon, η οποία έφερε πρώτη στην αγορά τις ψηφιακές συνδρομές, διατηρούσε μέχρι και το 70% (!) των συναλλαγών, δηλαδή πάνω από το διπλάσιο από αυτό της Apple. Δεν είναι περίεργο που ξαφνικά το 30% της Apple θίγει τα δικαιώματα των εκδοτικών οίκων και τους απειλεί ε οικονομική εξαφάνιση;
Γνωρίζει κάποιος το ποσοστό συνδρομητών vs μη-συνδρομητών; Νομίζω ότι τα νούμερα έχουν τεράστια διαφορά μεταξύ τους και η συζήτηση γίνεται απλά για να γίνεται… Οι εκδοτικοί οίκοι δεν μπορούν παρά να διαμαρτύρονται για το χαμένο 30%. Το θέμα είναι καθαρά στα λεφτά και όχι στα δεδομένα των χρηστών.
Από την άλλη, ακόμα και αυτό το 30% που παίρνει η Apple μπορεί να αποφευχθεί για τους εκδοτικούς οίκους εφόσον οι χρήστες πραγματοποιούν συνδρομή εκτός του App store (π.χ μέσω του website του οίκου). Όπως φαίνεται, οι εκδοτικοί οίκοι θέλουν και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο…
Όπως αναφέρεται και στο αρχικό άρθρο, η Amazon, η οποία έφερε πρώτη στην αγορά τις ψηφιακές συνδρομές, διατηρούσε μέχρι και το 70% (!) των συναλλαγών, δηλαδή πάνω από το διπλάσιο από αυτό της Apple. Δεν είναι περίεργο που ξαφνικά το 30% της Apple θίγει τα δικαιώματα των εκδοτικών οίκων και τους απειλεί ε οικονομική εξαφάνιση;
#4
Δημοσίευση 22/02/2011 - 16:06
30% για in app είναι καθαρό κλέψιμο...
Όσοι περισσότεροι developers στρέφονται στο Android , τόσο πιο γρήγορα θα έρθει και η τούμπα...
Όσοι περισσότεροι developers στρέφονται στο Android , τόσο πιο γρήγορα θα έρθει και η τούμπα...
#5
Δημοσίευση 22/02/2011 - 16:41
Διορθωστε με αν κανω λαθος, αλλα η Amazon δεν υποχρεωνε κανεναν εκδοτη να εχει στα αλλα outlets τις ιδιες τιμες (και οχι φθηνοτερες) με το Amazon.com. Και μολις μπηκε κι αλλος κοσμος στο παιχνιδι η Amazon αμεσως προσαρμοστηκε και κατεβασε τιμες (ακομη και στο πανακριβο Kindle). Στην ουσια ολη αυτη η ιστορια που ξεκινησε η Apple εχει ενα και μοναδικο σκοπο: να φαει τα διαφορα ανταγωνιστικα distribution channels και να μεινουν οι εξης επιλογες:
o Μουσικη - Itunes
o Ταινιες - Itunes
o Τηλεοπτικες Σειρες - Itunes
o Βιβλια - iBooks
κι ετσι οποιος αλλος θελει ν'ανοιξει μαγαζακι στο iOS θα δινει το κερδος του στην Apple κι οσο δεν υπαρχει χωρος για διαπραγματευσεις... σιγα μην το κανουν. Θα μου πειτε, καλο αυτο γιατι φευγουν οι μεσαζοντες και μενουν μονο οι δημιουργοι περιεχομενου (developers, εταιρειες παραγωγης μουσικης, κινηματογραφου και τηλεορασης, εφημεριδες και περιοδικα). Ομως το κακο ειναι οτι δεν φευγουν οι μεσαζοντες αλλα εχουμε μονοπωλιο απο εναν και μοναδικο, την Apple. Κι οταν εχουμε μονοπωλιο τα πραγματα ειναι πολυ ασχημα για τους χρηστες. Βαλτε κι απο πανω την εντελως αλλοπροσαλλη ψυχολογια της Apple που αναποδογυριζει τα AppleStore terms & conditions απροειδοποιητα και χωρις καποια συζητηση ή αφηνοντας περιθωρια για διαπραγματευσεις (γιατι δεν ειναι το ιδιο η ΕΑ με τον Μητσο) κι εχετε ενα μοντελο που ειναι μεν κερδοφορο οντας η πρωτοποριακη πλατφορμα smartphones αλλα φαινεται ολο και πιο πολυ να χανει ευελιξια και χρηστικοτητα επειδη δεν υπαρχουν εναλλακτικοι παροχοι υπηρεσιων. Το iTunes εχει μεν καλη μουσικη επιλογη αλλα αν θες σειρες; Αν θες ταινιες; Ποσο καλυτερες θα ηταν οι τιμες αν βαλεις 2-3 rental services να ανταγωνιζονται απ οτι να γινεις ο μονοπωλιακος παροχος και να βγαζεις ολα τα λεφτα για παρτη σου; Το iBooks ειναι ανεκδοτο, οποιος αγοραζει βιβλια το βλεπει αμεσως, απλα τα ξεχνας αν φυγει το Kindle App. Ναι μεν, το iOS ειναι της Apple, ας το κανει ο,τι θελει ομως απ την αλλη ολοι αυτοι οι developers εχουν δωσει την αξια αυτη στο iOS ecosystem, ειναι ο ενας κυριος λογος για να συνεχισει καποιος να μενει στο iOS και να μη κοιταει παραπερα. Και αυτο ειναι απλα και καθαρα απληστια, να κοβεις functionality για να σαι ο μονος εμπορος στο παζαρι.
o Μουσικη - Itunes
o Ταινιες - Itunes
o Τηλεοπτικες Σειρες - Itunes
o Βιβλια - iBooks
κι ετσι οποιος αλλος θελει ν'ανοιξει μαγαζακι στο iOS θα δινει το κερδος του στην Apple κι οσο δεν υπαρχει χωρος για διαπραγματευσεις... σιγα μην το κανουν. Θα μου πειτε, καλο αυτο γιατι φευγουν οι μεσαζοντες και μενουν μονο οι δημιουργοι περιεχομενου (developers, εταιρειες παραγωγης μουσικης, κινηματογραφου και τηλεορασης, εφημεριδες και περιοδικα). Ομως το κακο ειναι οτι δεν φευγουν οι μεσαζοντες αλλα εχουμε μονοπωλιο απο εναν και μοναδικο, την Apple. Κι οταν εχουμε μονοπωλιο τα πραγματα ειναι πολυ ασχημα για τους χρηστες. Βαλτε κι απο πανω την εντελως αλλοπροσαλλη ψυχολογια της Apple που αναποδογυριζει τα AppleStore terms & conditions απροειδοποιητα και χωρις καποια συζητηση ή αφηνοντας περιθωρια για διαπραγματευσεις (γιατι δεν ειναι το ιδιο η ΕΑ με τον Μητσο) κι εχετε ενα μοντελο που ειναι μεν κερδοφορο οντας η πρωτοποριακη πλατφορμα smartphones αλλα φαινεται ολο και πιο πολυ να χανει ευελιξια και χρηστικοτητα επειδη δεν υπαρχουν εναλλακτικοι παροχοι υπηρεσιων. Το iTunes εχει μεν καλη μουσικη επιλογη αλλα αν θες σειρες; Αν θες ταινιες; Ποσο καλυτερες θα ηταν οι τιμες αν βαλεις 2-3 rental services να ανταγωνιζονται απ οτι να γινεις ο μονοπωλιακος παροχος και να βγαζεις ολα τα λεφτα για παρτη σου; Το iBooks ειναι ανεκδοτο, οποιος αγοραζει βιβλια το βλεπει αμεσως, απλα τα ξεχνας αν φυγει το Kindle App. Ναι μεν, το iOS ειναι της Apple, ας το κανει ο,τι θελει ομως απ την αλλη ολοι αυτοι οι developers εχουν δωσει την αξια αυτη στο iOS ecosystem, ειναι ο ενας κυριος λογος για να συνεχισει καποιος να μενει στο iOS και να μη κοιταει παραπερα. Και αυτο ειναι απλα και καθαρα απληστια, να κοβεις functionality για να σαι ο μονος εμπορος στο παζαρι.
#6
Δημοσίευση 22/02/2011 - 16:47
To app store από μόνο του είναι ένα ΤΙΠΟΤΑ!!!
Όλη η αξία του είναι η δουλειά των developers που το αγκάλιασαν λόγω της μεγάλης δημοτικότητας του iphone.
Δεν μπορεί να μη σέβεσαι τους δημιουργούς οι οποίοι δίνουν αξία στο προϊόν σου...
Όλη η αξία του είναι η δουλειά των developers που το αγκάλιασαν λόγω της μεγάλης δημοτικότητας του iphone.
Δεν μπορεί να μη σέβεσαι τους δημιουργούς οι οποίοι δίνουν αξία στο προϊόν σου...
Τελευταία επεξεργασία από: Looter, 22/02/2011 - 16:48
#7
Δημοσίευση 22/02/2011 - 20:45
Δεν θέλω να κάνω τον δικηγόρο της Αpple, ούτε να την υποστηρίξω, αλλά δεν μπορείτε να αντιληφθείτε το νόημα... Η Apple δημιούργησε το μεγαλύτερο και δημοφιλέστερο AppStore στον κόσμο. Απόδειξη αυτού ότι το αντιγράφουν σχεδόν όλοι! Με την δημιουργία αυτού του "καναλιού" κυκλοφορίας λογισμικού έδωσε την ευκαιρία στους developers όχι μόνο να δημιουργήσουν, αλλά και να προωθήσουν, να κάνουν γνωστά να πουλήσουν και στο τέλος να βγάλουν και αρκετά χρήματα. Σε οποιαδήποτε προηγούμενη περίπτωση δεν θα είχαν για κανένα απολύτως λόγο την επιτυχία που είχαν στο AppStore. Η Apple είναι εταιρία και έχει σκοπό το κέρδος. Προσφέρει στους δημιουργούς την ευκαιρία να πουλήσουν τις δημιουργίες τους σε εκατομμύρια κόσμο. Και φυσικά παίρνει ένα ποσοστό για αυτή την υπηρεσία της. Είμαι σίγουρος ότι εδώ μέσα υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι έχουν σαν επάγγελμα την προσφορά οποιασδήποτε υπηρεσίας. Αυτοί δεν πληρώνονται; Οι ταξιτζήδες δηλαδή δεν πρέπει να παίρνουν κόμιστρα; Δεν κατάλαβα γιατί όλος αυτός ο αρνητισμός για το 30% που θέλει να παίρνει η Apple.
Και όσο για αυτό που είπε ένας φίλος ότι η Apple "ξύρισε" την μουσική βιομηχανία να αναφέρω πολύ απλά ότι την εποχή του Napster (και πιο πριν) κανένας μα κανένας δεν αγόραζε μουσική. Μετά όταν έκλεισε το Napster και άρχισαν να δημιουργούνται online καταστήματα πώλησης μουσικής ξεκίνησε ο κόσμος να αγοράζει μουσική. Αλλά και πάλι δεν είχαν ιδιαίτερη επιτυχία γιατί δεν ήταν γνωστά, είχαν ψηλές τιμές και δεν είχαν ολοκληρωμένες δισκογραφίες. H Αpple με το itunes πρόσφερε ακριβώς όλα αυτά. Πολύ χαμηλές τιμές για να αγοράζει ο κόσμος, πολλά είδη μουσικής, και έφερε εκατομμύρια κόσμο σαν ενδεχόμενους πελάτες των δισκογραφικών εταιριών που σε άλλη περίπτωση θα κατέβαζαν δωρεάν την μουσική που ήθελαν!!!!
Και όσο για αυτό που είπε ένας φίλος ότι η Apple "ξύρισε" την μουσική βιομηχανία να αναφέρω πολύ απλά ότι την εποχή του Napster (και πιο πριν) κανένας μα κανένας δεν αγόραζε μουσική. Μετά όταν έκλεισε το Napster και άρχισαν να δημιουργούνται online καταστήματα πώλησης μουσικής ξεκίνησε ο κόσμος να αγοράζει μουσική. Αλλά και πάλι δεν είχαν ιδιαίτερη επιτυχία γιατί δεν ήταν γνωστά, είχαν ψηλές τιμές και δεν είχαν ολοκληρωμένες δισκογραφίες. H Αpple με το itunes πρόσφερε ακριβώς όλα αυτά. Πολύ χαμηλές τιμές για να αγοράζει ο κόσμος, πολλά είδη μουσικής, και έφερε εκατομμύρια κόσμο σαν ενδεχόμενους πελάτες των δισκογραφικών εταιριών που σε άλλη περίπτωση θα κατέβαζαν δωρεάν την μουσική που ήθελαν!!!!
#8
Δημοσίευση 22/02/2011 - 22:45
Το AppStore σαν online μαγαζι ειναι πολυ μα πολυ φτωχο. Εχει απαραδεκτο interface και πολυ περιορισμενους τροπους για να βρεις αυτο που ψαχνεις, με λιγα λογια ειναι ενα τσουβαλι apps κι αντε βρες εσυ ακρη. Η υπηρεσια της Apple εν προκειμενω ειναι να κανει transaction handling, μια υπηρεσια που κοστολογειται 3%-5%, αντε 6% επειδη ειναι μουρη. Μεχρι το 30% εχουμε δρομο ακομα. Και η απαιτηση να υπαρχουν οι ιδιες ή μεγαλυτερες τιμες εξω απο το AppStore πως δικαιολογειται;
Ολες ειναι εταιρειες και ολες εχουν σαν σκοπο το κερδος (οπως πχ η Μιcrosoft στα τελη των 90s αλλα αυτο δεν δικαιολογει τις πρακτικες της), το θεμα μας ειναι που τραβαμε την γραμμη και λεμε οχι σε μονοπωλιακες τακτικες που δρουν εις βαρος του χρηστη. Οταν μου κοβει την προσβαση στο Flash για να μην παιζω minigames και να τα αγοραζω απο το AppStore, οταν παει να μου κοψει την προσβαση σε Rhapsody και λοιπους content providers (γιατι αυτο το 30% δεν ειναι πληρωμη για υπηρεσιες αλλα εκπαραθυρωση με το γαντι) για να τα παιρνω ολα απο την Apple, ενω ηδη ειναι υπερεπικερδης σαν επιχειρηση και με τα iDevices μεσα σε 3+ χρονια εφτασε να βγαζει το 60% των εσοδων της... ε τοτε ναι ειναι απληστια να κανεις τετοιες κινησεις. Ολοι οι παλιοι εχουν μεινει ακομα με τη νοοτροπια της Apple σαν δημιουργικη και καινοτομα εταιρεια ενω δε βλεπουν οτι ολα τα iDevices ειναι σχεδιασμενα να σε αρμεγουν και να κανουν τεραστιο μανικι οποιαδηποτε προσπαθεια να περασεις μεσα περιεχομενο απο αλλου. Ειναι η νεα Microsoft εδω και καιρο, ας το καταλαβουμε πια.
Ολες ειναι εταιρειες και ολες εχουν σαν σκοπο το κερδος (οπως πχ η Μιcrosoft στα τελη των 90s αλλα αυτο δεν δικαιολογει τις πρακτικες της), το θεμα μας ειναι που τραβαμε την γραμμη και λεμε οχι σε μονοπωλιακες τακτικες που δρουν εις βαρος του χρηστη. Οταν μου κοβει την προσβαση στο Flash για να μην παιζω minigames και να τα αγοραζω απο το AppStore, οταν παει να μου κοψει την προσβαση σε Rhapsody και λοιπους content providers (γιατι αυτο το 30% δεν ειναι πληρωμη για υπηρεσιες αλλα εκπαραθυρωση με το γαντι) για να τα παιρνω ολα απο την Apple, ενω ηδη ειναι υπερεπικερδης σαν επιχειρηση και με τα iDevices μεσα σε 3+ χρονια εφτασε να βγαζει το 60% των εσοδων της... ε τοτε ναι ειναι απληστια να κανεις τετοιες κινησεις. Ολοι οι παλιοι εχουν μεινει ακομα με τη νοοτροπια της Apple σαν δημιουργικη και καινοτομα εταιρεια ενω δε βλεπουν οτι ολα τα iDevices ειναι σχεδιασμενα να σε αρμεγουν και να κανουν τεραστιο μανικι οποιαδηποτε προσπαθεια να περασεις μεσα περιεχομενο απο αλλου. Ειναι η νεα Microsoft εδω και καιρο, ας το καταλαβουμε πια.
Χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 3
0 μέλη, 3 επισκέπτες, 0 ανώνυμοι χρήστες