Πόσο χρόνο έχει εγγύηση το iPhone μου;
Σύμφωνα με τους νόμους του Ελληνικού κράτους:
Ν. 3043/2002 (άρθρο 1)
• Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.(άρθρο 534 Α.Κ.)
• Στην περίπτωση πώλησης πράγματος με πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται να απαιτήσει από τον πωλητή, χωρίς επιβάρυνσή του, ή τη διόρθωση του πράγματος ή την αντικατάσταση του πράγματος με άλλο ή να μειώσει το τίμημα ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. (άρθρο 540 Α.Κ.)
• Τα παραπάνω δικαιώματα του αγοραστή παραγράφονται μετά την πάροδο δύο ετών από την παράδοση του πράγματος. (άρθρο 554, 551 (1) )
Με λίγα λόγια το κινητό μας έχει εγγύηση 2 χρόνια σύμφωνα με το Ελληνικό κράτος
Σύμφωνα με την Apple
1 χρόνος εγγύηση
Έγινε αντικατάσταση εντός εγγύησης της συσκευής μου με ανακατασκευασμένη. Έχω εγγύηση για το καινούργιο προϊόν;
Βεβαίως.
Σύμφωνα με τους νόμους του Ελληνικού κράτους
Ν. 3043/2002 Άρθρο 5 (Όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του ν. 3043/02 (ΦΕΚ 192 Α’/21-8-2002)
Από αυτό το άρθρο μας ενδιαφέρουν οι παράγραφοι 4 και 5
4. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό.
5. Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται η εφαρμογή των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων. Εκ των προτέρων παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του κατά τις διατάξεις αυτές είναι άκυρη.
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο δηλαδή το προϊόν αντικατάστασης πρέπει να έχει εγγύηση ίση με την αρχική του τηλεφώνου. Το άρθρο 2 μας παραπέμπει στον αστικό κώδικα (Ν. 3043/2002) όπου ορίζεται 2 χρόνια εγγύηση.
Σύμφωνα με την Apple
Το ανακατασκευασμένο τηλέφωνο έχει εγγύηση την υπολειπόμενη εγγύηση του αρχικού τηλεφώνου ή 90 μέρες από την μέρα αντικατάστασης, όποια από τις 2 περιπτώσεις σου δίνει μεγαλύτερη κάλυψη εγγύησης.
Τι υποχρεούται να πράξει η Apple όταν το κινητό είναι εντός εγγύησης;
1. Να επισκευάσει χωρίς κόστος το κινητό χρησιμοποιώντας καινούργια ή ανακατασκευασμένα υλικά
2. Να ανταλλάξει το ελαττωματικό προϊόν με ένα καινούργιο ή ανακατασκευασμένο το οποίο θα είναι «ισάξιο» του καινούργιου σε απόδοση και αξιοπιστία
3. Να επιστρέψει στον πελάτη τα χρήματα ισα με την τιμή αγοράς του προϊόντος
Σε ποια περίπτωση δεν καλύπτομαι από την εγγύηση; (σύμφωνα με Apple)
Η εγγύηση δεν ισχύει στις περιπτώσεις:
α) Σε μέρη που υπόκεινται σε φυσιολογική φθορά πχ. Μπαταριές εκτός αν η δυσλειτουργία οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος
β) Σε αισθητική φθορά, περιλαμβανομένης αλλά όχι περιοριζόμενης σε γρατζουνιές, βαθουλώματα και σπασμένα πλαστικά στις θύρες (ports)
γ) Σε φθορά που προσήλθε από χρήση προϊόντων άλλης εταιρίας εκτός Apple
δ) Σε φθορά που προσήλθε από ατύχημα, κακή χρήση, επαφή με υγρό, φωτιά, σεισμό ή άλλες εξωτερικές αίτιες
ε) Σε φθορά που προσήλθε από χρήση του προϊόντος περά από τους σκοπούς για τους οποίους κατασκευάστηκε
στ) Σε φθορά που προσήλθε από σέρβις (συμπεριλαμβανόμενου αναβαθμίσεων και επεκτάσεων) οι οποίοι δεν είναι επίσημοι αντιπρόσωποι της Apple.
ζ) Σε ένα υλικό του τηλεφώνου το οποίο τροποποιήθηκε για να αλλάξει η λειτουργικότητα του ή οι δυνατότητες του χωρίς την γραπτή άδεια της Apple
η) Σε ελαττώματα που προήρθαν από φυσιολογική φθορά ή από το φυσιολογικό γέρασμα της συσκευής
θ) αν έχει αφαιρεθεί ή καταστραφεί ο σειριακός αριθμός της συσκευής
Πως μπορώ να ελέγξω αν το κινητό μου έχει πάρει υγρασία πριν το στείλω για σέρβις;
Το κινητό έχει 2 αισθητήρες υγρασίας έναν στο κάτω μέρος της υποδοχής για τα ακουστικά και έναν στο κάτω μέρος του dock-connector. Οι αισθητήρες αυτοί έχουν κατασκευαστεί ώστε να μην ενεργοποιούνται από υγρασία ή αλλαγές θερμοκρασίας οι οποίες βρίσκονται εντός των περιβαλλοντικών απαιτήσεων που έθεσε η Apple για το iPhone (υγρασία 5%-95%, θερμοκρασία 0-35).
Η υγρασία διαπιστώνεται από την αλλαγή χρώματος (κόκκινο) των αισθητήρων

Που πάω το τηλέφωνο αν χρειάζεται σέρβις;
Βασικά όπου το αγόρασες. Αυτοί που είναι εντεταλμένοι για το σέρβις πάντως είναι οι πάροχοι ο οποίοι είναι και οι εισαγωγείς του τηλεφώνου δηλαδή Vodafone Cosmote, Wind.
Αυτοί με την σειρά τους έχουν συνάψει συμφωνίες με διάφορες εταιρίες παροχής σέρβις
Vodafone : Arvato τηλέφωνο : 2130165550
Cosmote : Γερμανός τηλέφωνο : 800-11-40000 (δωρεάν από σταθερό)
Μπορείτε να απευθυνθείτε απευθείας στις 2 αυτές εταιρίες χωρίς την μεσολάβηση του παρόχου-εισαγωγέα.