Πριν λίγο η Apple ανακοίνωσε επίσημα κάποιες λεπτομέρειες για το νέο σύστημα συνδρομών που αναμένεται να γίνει διαθέσιμο στο κοινό με την έλευση του iOS 4.3
Συγκεκριμένα, η υπηρεσία επεκτείνεται εκτός από συνδρομές σε εφημερίδες και περιοδικά και σε μουσική, βίντεο κτλπ. Για τους παρόχους αυτού του περιεχομένου το θέμα είναι απλό: για κάθε συνδρομητή που η Apple «βάζει» στην εφαρμογή κερδίζει το 30% ενώ για κάθε συνδρομητή που ο ίδιος ο πάροχος «βάζει» στην εφαρμογή κερδίζει ο ίδιος το 100%.
Για την χρέωση των συνδρομών θα χρησιμοποιείται ο ήδη υπάρχων τρόπος μέσω του App Store/iTunes ενώ ο πάροχος θα μπορεί να διαμορφώνει κατά βούληση την τιμή και τη διάρκεια των συνδρομών. Η συνδρομή θα μπορεί να διαχειρίζεται από τον χρήστη μέσα από το λογαριασμό του και θα μπορεί, επίσης, να ακυρώσει την αυτόματη ανανέωση των συνδρομών που απ’ ότι φαίνεται θα είναι η προεπιλογή.
Απαιτείται, επίσης, ότι όταν ο πάροχος κάνει μια προσφορά εκτός της εφαρμογής, η ίδια (ή καλύτερη) προσφορά να είναι διαθέσιμη και μέσω του in-app subscriptions.
Aκολουθεί το δελτίο τύπου:
Apple Launches Subscriptions on the App Store
CUPERTINO, Calif.–(BUSINESS WIRE)–Apple® today announced a new subscription service available to all publishers of content-based apps on the App Store℠, including magazines, newspapers, video, music, etc. This is the same innovative digital subscription billing service that Apple recently launched with News Corp.’s “The Daily” app.
“Our philosophy is simple — when Apple brings a new subscriber to the app, Apple earns a 30 percent share; when the publisher brings an existing or new subscriber to the app, the publisher keeps 100 percent and Apple earns nothing”
Subscriptions purchased from within the App Store will be sold using the same App Store billing system that has been used to buy billions of apps and In-App Purchases. Publishers set the price and length of subscription (weekly, monthly, bi-monthly, quarterly, bi-yearly or yearly). Then with one-click, customers pick the length of subscription and are automatically charged based on their chosen length of commitment (weekly, monthly, etc.). Customers can review and manage all of their subscriptions from their personal account page, including canceling the automatic renewal of a subscription. Apple processes all payments, keeping the same 30 percent share that it does today for other In-App Purchases.“Our philosophy is simple — when Apple brings a new subscriber to the app, Apple earns a 30 percent share; when the publisher brings an existing or new subscriber to the app, the publisher keeps 100 percent and Apple earns nothing,” said Steve Jobs, Apple’s CEO. “All we require is that, if a publisher is making a subscription offer outside of the app, the same (or better) offer be made inside the app, so that customers can easily subscribe with one-click right in the app. We believe that this innovative subscription service will provide publishers with a brand new opportunity to expand digital access to their content onto the iPad, iPod touch and iPhone, delighting both new and existing subscribers.”
Publishers who use Apple’s subscription service in their app can also leverage other methods for acquiring digital subscribers outside of the app. For example, publishers can sell digital subscriptions on their web sites, or can choose to provide free access to existing subscribers. Since Apple is not involved in these transactions, there is no revenue sharing or exchange of customer information with Apple. Publishers must provide their own authentication process inside the app for subscribers that have signed up outside of the app. However, Apple does require that if a publisher chooses to sell a digital subscription separately outside of the app, that same subscription offer must be made available, at the same price or less, to customers who wish to subscribe from within the app. In addition, publishers may no longer provide links in their apps (to a web site, for example) which allow the customer to purchase content or subscriptions outside of the app.
Protecting customer privacy is a key feature of all App Store transactions. Customers purchasing a subscription through the App Store will be given the option of providing the publisher with their name, email address and zip code when they subscribe. The use of such information will be governed by the publisher’s privacy policy rather than Apple’s. Publishers may seek additional information from App Store customers provided those customers are given a clear choice, and are informed that any additional information will be handled under the publisher’s privacy policy rather than Apple’s.
The revolutionary App Store offers more than 350,000 apps to consumers in 90 countries, with more than 60,000 native iPad™ apps. Customers of the more than 160 million iOS devices around the world can choose from an incredible range of apps in 20 categories, including games, business, news, sports, health, reference and travel.
Apple designs Macs, the best personal computers in the world, along with OS X, iLife, iWork, and professional software. Apple leads the digital music revolution with its iPods and iTunes online store. Apple is reinventing the mobile phone with its revolutionary iPhone and App Store, and has recently introduced its magical iPad which is defining the future of mobile media and computing devices.
Σχολιασμός στο forum: H Apple ανακοινώνει τις συνδρομές για το App Store
More from Developers
Οverclocking στην Εκπαίδευση!
Ο τομέας της Πληροφορικής εξελίσσεται ραγδαία! Ο ατέρμονος κόσμος της τεχνολογίας «σπάει τα κοντέρ» και απαιτεί πλέον επαγγελματίες με τελευταίας τεχνολογίας κατάρτιση και άρτια αντίληψη δεδομένων. Το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360 έχει δημιουργήσει ένα δυναμικό πεδίο γνώσης, ομαδικότητας και συνεργασίας με βασικά εργαλεία την …
iOS 7.1: Διαθέσιμη η 4η beta στους developers
Διαθέσιμη έγινε πριν λίγο η τέταρτη beta έκδοση του επερχόμενου iOS 7.1 για τους developers μετά την κυκλοφορία της τρίτης έκδοσης πριν δύο περίπου βδομάδες. Η συγκεκριμένη beta έχει αριθμό build 11D5134C και μπορείτε να την εγκαταστήσετε over-the-air ή από την …
iOS 7 Tech Talks Videos, διαθέσιμα για developers
H Apple δημοσίευσε τα βίντεο και τις διαφάνειες του φετινού iOS 7 Tech Talks στην ιστοσελίδα για τους developers. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τον προγραμματισμό στο iOS 7, όπως χρήσιμες συμβουλές και κόλπα, τη διανομή και το μάρκετινγκ εφαρμογών …
Developers: από την 1η Φεβρουαρίου όλες οι εφαρμογές πρέπει να είναι συμβατές με το iOS 7
H Apple ενημερώνει τους developers ότι από την 1η Φεβρουαρίου 2014 όλες οι εφαρμογές στο App Store θα πρέπει να είναι συμβατές με το iOS 7. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλες οι νέες εφαρμογές αλλά και οι αναβαθμίσεις σε υπάρχουσες …
Κυκλοφόρησε η GM έκδοση του iOS 7 για τους developers, στις 18 Σεπτεμβρίου η τελική έκδοση
Μετά το πέρας της σημερινής εκδήλωσης δόθηκε όπως ήταν αναμενόμενο η GM έκδοση του επερχόμενου iOS 7 στους developers. Η εγκατάστασή της θα πρέπει να γίνει χειροκίνητα μέσω του iTunes αφού κατεβάσετε την κατάλληλη έκδοση από το Developer Portal της …
3 Comments
[…] τη σημερινή ανακοίνωση της Apple προς τους developers για το νέο σύστημα συνδρομών στο App Store αναβαθμίστηκαν και τα Guidelines για το iOS App […]
[…] This post was mentioned on Twitter by iPhoneHellas and vananiadis, iPhone Hellas. iPhone Hellas said: Developers: H Apple ανακοινώνει τις συνδρομές για το App Store: Πριν λίγο η Apple ανακοίνωσε επίσημα κάποιες λεπ… http://bit.ly/eLo45y […]